کد خبر: ۱۹۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: قیمت خرید گندم در استان تغییر نمی یابد و با همان مبلغ 17هزار ریال خریداری می شود.
ناطقان: ارژنگ عزیزی در حاشیه  جلسه شورای آرد و نان و خرید گندم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام شرکت غله تا کنون 150 هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به مدت مشابه در استان 47 درصد و در سطح کشور 9 درصد کاهش یافته  است.

وی ادامه داد: لازم است کشاورزان نسبت به تحویل گندم تولیدی خود به شرکت غله اقدام نمایند.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: خروج گندم از استان باید کنترل شده و لازم است انتقال گندم به سایر استان‌های کشور بر اساس مجوز و بارنامه انجام شود.

وی با تاکید بر انجام نظارت های لازم توسط دستگاه های مربوطه از قبیل راهداری و نیروی انتظامی گفت: در صورت خروج گندم از استان میزان ذخیره سازی در داخل استان با مشکل مواجه می شود.

عزیزی ادامه داد: اگر ذخیره سازی گندم در داخل استان کمتر از 200 هزار تن باشد برای تامین گندم مورد نیاز مجبور به بازگشت گندم‌های خارج شده خواهیم بود و این اقدام هزینه‌های حمل و نقل را بر استان تحمیل می کند.

وی با اشاره به کاهش میزان تولید گندم نسبت به برآورد انجام گرفته، دلیل این افت را نبود بارندگی مناسب در شمال استان عنوان کرد.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع هزینه کشاورزان بابت گندم تحویلی گفت: کشاورزان باید در موعد مقرر مبالغ محصولات فروخته شده خود را دریافت کنند تا انگیزه خروج گندم برای فروش در سایر نقاط کاهش یابد.

عزیزی همچنین به سیلوهای موجود در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 350 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی در استان وجود دارد و این در حالی است که حدود 250 هزار تن گندم خریداری می شود.

وی ادامه داد: برخی سیلوهای احداث شده در استان توجیه اقتصادی ندارد و نباید مجوز احداث آن در گذشته صادر می شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت خرید ، گندم ، تغییر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین