کد خبر: ۲۰۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبائی‌اشکذری گفت: بر اساس روایات معصومین (ع) شخصی که به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) مشرف می‌شود و فقط تنها یک شب از سفر خود را در جوار حرم مطهر آن حضرت بیتوته کند، خداوند ثواب هفتاد هزار حج مقبول را به او عنایت می‌کند.
ناطقان: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالفضل طباطبائی‌اشکذری در ویژه برنامه فرهنگی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر چه زیارت اهل بیت (ع) عملی مستحب است، اما دارای آثار بسیار ارزشمندی است که در زندگی اخروی و دنیوی انسان تاثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه زیارت، چون مدرسه برای انسان درس خود‎سازی دارد، گفت: امام جواد (ع) می‏‌فرمایند: «هر که قبر پدرم، حضرت امام رضا (ع) را در توس زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده او را مى‎بخشد و روز قیامت براى او منبرى در مقابل منبر رسول الله (ص) مى‏‌نهد که با آسایش و آرامش بر آن منبر بنشیند تا خداوند به اعمال آخرین نفر از بندگان خود رسیدگى کند».

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: هدف نهایی در زیارت ائمه هدی (ع)، تقرب الهی و قابلیت دیدار رحمت اوست و، چون این هدف جز از طریق توسل به ریسمان امامت و ولایت حاصل نمی‌شود از این رو زیارت ائمه هدی (ع) و اولیای الهی مقدمه‌ای برای زیارت و تقرب به خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه بی‌شک در زیارت ائمه معصومین (ع) سری عظیم و واقعیتی بلند مرتبه وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس روایات معصومین (ع) شخصی که به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) مشرف می‌شود و فقط تنها یک شب از سفر خود را در جوار حرم مطهر آن حضرت بیتوته کند، خداوند ثواب هفتاد هزار حج مقبول را به او عنایت می‌کند.

طباطبایی اشکذری زیارت ائمه هدی (ع) را عبادت بزرگی برشمرد که رابطه مستقیم با توحید و نبوت و معاد دارد و گفت: زیارت به انسان فرصت می‌دهد تا با ایمان و چراغ هدایت ارتباط برقرار کرده و زمینه سعادتمندی را برای خویشتن فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه زیارت ائمه معصومین (ع) کمک می‌کند انسان به یاد آخرت باشد، ابراز کرد: زیارت با معرفت ذخیره‌ای ارزشمند برای آخرت به‌شمار می‌رود.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین