کد خبر: ۲۰۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از پیشرفت گازرسانی شهری و روستایی خبرداد و درباره گازرسانی به صنایع گفت: پرونده گازرسانی به بخش‌های صنعتی کشور تا پایان سال ۹۹ بسته می‌شود.
ناطقان: حسن منتظر تربتی،  آخرین آمار جمعیت شهری برخوردار از گاز در کشور را ۹۷.۲ درصد اعلام کرد و گفت: اکنون 1148 شهر در سراسر کشور به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند، همچنین تا پایان امسال به 3062 روستا گازرسانی خواهد شد.

وی ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت روستایی را حدود ۷۹ درصد عنوان کرد و افزود: افزون بر گازرسانی شهری و روستایی، گازرسانی به بخش‌های صنعتی و نیروگاهی نیز اهمیت زیادی دارد. اکنون بیش از ۱۰۲ هزار مشترک صنعتی در کشور داریم که بر این اساس می‌توان گفت بیشتر صنایع عمده کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و صنایع باقیمانده، صنایع جزء هستند که مصرف گاز آنها کمتر از ۵ هزار مترمکعب در ساعت است.

معاون وزیر نفت در امور گاز، با اشاره به تاثیرگذاری مثبت مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر ارائه تسهیلات تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان به صنایع برای بهره‌مندی از گاز طبیعی، اظهار کرد: این مصوبه سبب تسریع در روند گازرسانی به صنایع شد و اکنون نیز در پی تمدید آن تا سال ۹۹ هستیم. با تکیه بر این مصوبه، اقدام‌های بسیار خوبی در شرکت‌های گاز استانی برای گازرسانی به صنایع در سراسر کشور انجام شده است. همه استان‌ها خوشه‌بندی شده‌اند تا مطابق برنامه، میزان مصرف سوخت مایع در صنایع کاهش و تعداد واحدهای صنعتی بهره‌مند از گاز طبیعی افزایش یابد.

بنا بر اعلام وزارت نفت، تربتی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، هدف ما در گازرسانی به ۴۰ درصد از صنایع محقق شده و اکنون بر اساس آخرین آمار، ۲۱ هزار صنعت باقی مانده است که باید به شبکه گاز طبیعی متصل شوند و امیدواریم گازرسانی به این صنایع تا پایان سال ۹۹ به پایان برسد.

اتمام خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار در سال ۹۹

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اکنون همه نیروگاه‌ها به جز چابهار و کنارک، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، همچنین عمده نیروگاه‌های مقیاس کوچک نیز به شبکه گاز طبیعی متصل هستند.

وی در این باره توضیح داد: رکورد گازرسانی به نیروگاه‌ها در سال ۹۷ تا ۲۸۵ میلیون مترمکعب در روز رسید که رقم بسیار زیادی محسوب می‌شود. نیروگاه‌های چابهار و کنارک نیز باید از طریق سی‌ان‌جی گازرسانی شوند که این موضوع اندکی به تعویق افتاده است، همچنین در انتظار تکمیل خط انتقال گاز ایرانشهر – چابهار هستیم تا این نیروگاه‌ها نیز به شبکه گاز طبیعی متصل شوند.

معاون وزیر نفت در امور گاز، اظهار امیدواری کرد خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار تا اواخر سال ۹۹ تکمیل شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین