کد خبر: ۲۰۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
فرمانده انتظامی قم گفت: ۸۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال «بیت کوئین» به ارزش بیش از ۵۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال در این استان توقیف شد.
ناطقان: به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان بوده که به‌منظور جلوگیری از قاچاق و برخورد با مفسدان اقتصادی در دستور کار پلیس قم قرارگرفته است.

وی گفت: در اجرای این طرح، با تلاش مأموران انتظامی استان و تعامل با دستگاه قضایی طی بازرسی از چندین واحد صنعتی در قم، ۸۲۴ دستگاه ماینر (برای تولید ارز دیجیتال - بیت کوئین) در یک‌ماهه گذشته کشف‌شده است.

آقاخانی بابیان این‌که این دستگاه‌ها هیچ‌گونه اسناد و مدارکی نداشته و به‌صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده است، ارزش اموال مکشوفه را بیش از ۵۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعلام و بر مبارزه بی‌امان پلیس قم با قاچاق کالا و ارز و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی تاکید کرد.

وی با اشاره به ممنوعیت خریدوفروش بیت کوین (ارز دیجیتال)، ضمن تاکید بر اهتمام پلیس قم در برخورد با جرائم اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را گامی موثر در حمایت از تولید داخلی دانست.

دستگیری جاعل اسکناس‌های ۵۰۰ هزار ریالی در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری جاعل اسکناس‌های ۵۰۰ هزار ریالی توسط مأموران کلانتری ۱۷ شهید بهشتی قم خبر داد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۷ شهید بهشتی قم حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، فردی را به دلیل حمل مواد افیونی شیشه به این کلانتری منتقل کردند.

وی گفت: سپس طی بازرسی از متهم علاوه بر مواد مخدر شیشه، مبلغ یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار ریال اسکناس تقلبی نیز کشف شد و نامبرده اذعان داشت، مدتی قبل اقدام به فروش گوشی تلفن همراه خود کرده و وجه مذکور را در قبال آن دریافت کرده است.

جعفریان افزود: در ادامه مخفیگاه جاعل اسکناس‌های تقلبی در قم توسط مأموران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی استان مورد بازرسی قرار گرفت که درنتیجه آن، یک عدد دستگاه چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی، ۴۸۸ عدد اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی تقلبی و ۲۹۳ عدد اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی تقلبی و همچنین ۶ بسته جوهر چاپ و مقداری مواد مخدر کشف و متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم افزود: درنهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین