کد خبر: ۲۰۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
یک پژوهشگر طب سنتی گفت‌: نوشیدن شربت هوفاریقون باعث رفع سردرد‌های میگرنی، رفع تبخال و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
ناطقان: هوفاریقون به نام‌هایی همچون هزار چشم، علف چای و هیپری کوم، گل راعی هم خوانده می‌شود، گل‌های زرد رنگ دارد؛ این گیاه را در طب سنتی قدیم برای رفع افسردگی، ضد سردرد و میگرن و تحریکات عصبی، بی خوابی، دلهره آشفتگی روانی و افسردگی‌های دوران پیری، دردسر‌های زمان قاعدگی و رفع شب ادراری کودکان مصرف می‌کردند.

این گیاه اثر خشک کنندگی و مدری دارد و در رفع بی‌حسی، درمان سیاتیک و تقویت معده مفید است. از هوفاریقون برای تقویت و رفع عفونت‌های دستگاه تناسلی، بخصوص در خانم‌ها استفاده می‌شود؛ این گیاه محرک دستگاه گوارش است و در معالجه برونشیت، غلظت ادرار و انسداد لوله‌های کبد و سایر مشکلات گوارشی از آن استفاده می‌شود.

این گیاه پر فایده، خاصیت ضد التهاب و کوفتگی عضلانی را دارد، همچنین بررسی‌های اخیر دانشمندان نشان داده که خواص گل راعی مشابه دارو‌های ضد افسردگی است.

شربتی با قدرت یک داروی ضد افسردگی/ هوفاریقون سلامت اعصاب شمار را تضمین می‌کند


حیدرعظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک اظهار کرد: شربت هوفاریقون یک شربت بسیار مفید و سنتی است که از ترکیب هوفاریقون، سنبل‌الطیب، بادرنجبویه و عسل ساخته می‌شود؛ شحاوی ویتامین‌های A، B، C، E، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، آهن، مس، کلسیم، پروتئین، اسیدفولیک، اسیدآمینه تریپتوفان، هایپرفورین، هایپرین و ... است. اسیدآمینه تریپتوفان موجود در این شربت باعث ساخت هورمون سروتونین می‌شود؛ سروتونین از هورمون‌های موثر بر نشاط و شادی است و می‌تواند استرس، اضطراب و افسردگی را رفع کند.

وی افزود: استفاده از این شربت خوش‌طعم باعث رفع سردرد‌های میگرنی، افزایش آرامبخش قلب و اعصاب، رفع تبخال، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت معده و کبد و به طور کلی تقویت سیستم قلبی عروقی می‌شود. این شربت خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و باعث رفع انواع عفونت و ویروس می‌شود.

عظمایی گفت: یکی از خواص جالب این نوشیدنی درمان بیماری‌های تنفسی از جمله عفونت‌های ریوی، آسم و تنگی نفس است. شربت هوفاریقون درمان افسردگی را درمان می‌کند و باعث رفع بی‌خوابی، بدخوابی و بی اشتهایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اختلالات مفصلی خود را با این شربت خانگی درمان کنید

وی بیان کرد: از دیگر خواص این شربت فوق العاده شربت هوفاریقون می‌توان به کنترل کردن اسید معده و رفع ترش کردن، اشاره کرد؛ جالب است بدانید خوردن این شربت حتی بر درمان سندروم پای بی‌قرار، تقویت بینایی و رفع کم‌خونی هم موثر است. هوفاریقون تاثیر مناسبی بر درمان درد‌های روماتیسمی و مفصلی دارد.

عظمایی گفت: نوشیدن شربت هوفاریقون منجر به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر و وسواس‌های فکری و عملی می‌شود.

مصرف این شربت برای زنان یائسه بسیار مفید است و موجب درمان سندروم پیش از قاعدگی می‌شود، همچنین استفاده از آن باعث بهبود خلق‌و‌خو، رفع تپش قلب و کنترل قند، فشار و چربی خون خواهد شد.

شربتی با قدرت یک داروی ضد افسردگی/ هوفاریقون سلامت اعصاب شمار را تضمین می‌کند


این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: توجه داشته باشید که مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است. همچنین شربت هوفاریقون را نباید همزمان با دارو‌های آرامبخش، ضدافسردگی و خواب آور امصرف کنید چرا که اثر داروی شیمیایی را افزایش می‌دهد. بهتر است بین مصرف شربت و استفاده از دارو‌های زکر شده حداقل ۲ تا ۳ ساعت فاصله وجود داشته باشد.
طرز تهیه شربت هوفاریقون

وی مقدار مناسب خوردن این شربت را ۴ لیوان در روز دانست و گفت: برای تهیه شربت هوفاریقون به ۸۰ الی۱۰۰ گرم گیاه خشک هوفاریقون، یک لیتر عرق سنبل‌الطیب، یک لیتر عرق بادرنجبویه و نیم کیلو عسل احتیاج دارید.

عظمایی گفت:  ابتدا عرقیجات شامل عرق سنبل‌الطیب و عرق بادرنجبویه را ترکیب می‌کنیم و گیاه خشک هوفاریقون نیم‌کوب شده را به عرقیجات اضافه می‌کنیم. بعد از حدود ۳ تا ۴ ساعت محلول به دست آمده را ۵ تا ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم می‌جوشانیم؛ هنگامی که حرارت آن شد، آن را صاف کرده و عسل را اضافه می‌کنیم.
برچسب ها: شربت ، دارو ، ضدافسردگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین