کد خبر: ۲۰۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
در پی زمین‌لرزه شدیدی به قدرت 7.1 ریشتر در امتداد سواحل جزیره «سوماترا» اندونزی، دستکم یک نفر جان خود را از دست داد و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.
ناطقان: زمین‌لرزه شدیدی به قدرت 7.1 ریشتر، روز گذشته (جمعه) ساحل جزیره «سوماترا» اندونزی را لرزاند که در نتیجه آن دستکم یک نفر جان خود را از دست داد و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بنا به گزارش شبکه روسی «اسپوتنیک»، شدت زمین‌لرزه به اندازه‌ای بالا بود که مقامات اندونزوی بعد از وقوع این رخداد، هشدار وقوع سونامی صادر کردند.

بنا به گفته سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS)، زمین‌لرزه فوق در عمق 59 کیلومتری و در حدود 227 کیلومتری از شهر «تلوک بتونگ» در جزیره سوماترا به وقوع پیوسته است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقامات محلی گزارش کرد، در نتیجه این حادثه، یک نفر بر اثر حمله قلبی در استان «بانتن» واقع در «جاوا» جان خود را از دست داد و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آنطور که سازمان کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی گزارش کرده است، افرادی که به مناطق مرتفع‌تر پناه برده‌ند و شامل پناه گرفتن یکهزار نفر در دفتر فرمانداری در استان «لامپونگ» می‌شود، هم‌اکنون به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

علاوه بر تلفات انسانی، زمین‌لرزه سوماترا همچنین به تخریب 34 خانه و تحمیل خساراتی به دهها ساختمان دیگر منجر شده است.

اندونزی در یک منطقه زلزله‌خیز موسوم به «حلقه آتش» قرار گرفته است و در طول سال، زمین‌لرزه‌های قدرتمندی را تجربه می‌کند. در یکی از همین زمین‌لرزه‌های پرقدرت در سال 2004، صدها هزار نفر در منطقه «آچه» سوماترا جان خود را از دست دادند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین