کد خبر: ۲۰۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
قائم مقام شهرداری شیراز اعلام کرد که اکنون آتش نشانان یکی از کانون های آتش در طبفات زیرین هتل آسمان شیراز را یافته و مشغول اطفاء حریق در این کانون هستند.
ناطقان: مهندس آرش فرج زاده گفت: از ساعت 11 و 5 دقیقه صبح شنبه 12 مرداد که موضوع وقوع حریق در هتل آسمان به مرکز آتش نشانی اعلام شد، تیمهای عملیاتی به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه هتل آسمان دارای چهار طبقه زیرزمین است، گفت: متاسفانه به ما اعلام نشده بود که مقادیر زیادی کالا شامل تشک، ملحفه، بالش و ... در یکی از طبقات زیرزمین دپو شده است و رسیدن آتش به این کالاها، کار را با مشکل مواجه کرده است.

فرج زاده گفت: مواد ضد اشتعال، به سادگی مشتعل نمی‌شوند اما وقتی هم مشتعل شد، خاموش کردن آنها به سادگی امکان پذیر نیست.

فرج زاده با بیان اینکه اکنون و بعد از حدود 12 ساعت، آتش نشانان به کانون آتش رسیده اند، گفت: با توجه به حجم دود ایجاد شده از آتش و قرار گرفتن کانون در طبقات زیرین ساختمان و ندادن اطلاعات لازم در خصوص موادی که در این محل وجود دارد، کار با سختی جلو رفته و طولانی شده است.

قائم مقام شهرداری شیراز گفت: الآن که ساعت 12 شب هست تیم‌های آتش نشانی موفق به کنترل بخش زیادی از آتش شده اند اما نگرانی ما این بود که این ساختمان با توجه به اینکه اسکلت فلزی است، احتمال فرریختن آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاهد ریزشهایی در بخش‌هایی از این ساختمان بوده ایم، گفت: به دلیل افزایش طبقات اسکلت فلزی با روشهای مهندسی با بتون تقویت شده است و همین عامل مانع از فروریختن این ساختمان به دلیل حرارت بسیار بالا شده بود.

فرج زاده در عین حال گفت: نگرانی این است که اعضای فلزی بعد از چند ساعت در معرض حرارت قرار گرفتن موجب ریزش ساختمان شود، اگرچه پوسته های بتنی دور این اسکلت فلزی موجب شد که زمان بروز ریزش به تعویق افتاده است.

قائم مقام شهرداری شیراز گفت: خوشبختانه تاکنون تنها تخریب موضعی داشتیم اما تخریب کلی و ریزش ساخنمان حادث شده است و امیدواریم تا لحظات پایانی اطفاء کامل حریق این ساختمان استقامت داشته باشد.

فرج زاده گفت: اما بعد از مهار کامل آتش این ساختمان نیازمند بازنگری کامل است یا باید تخریب کامل و بازسازی شود یا اینکه مستحکم شود.

قائم مقام شهرداری شیراز با اشاره به نیروهای سپاه، ارتش، پلیس، اورژانس، استانداری و ... در کنار نیروهای فرمانداری و شهرداری شیراز، گفت: امیدوار هستیم که اطفاء حریق به زودی کامل شود.

فرج زاده با تصریح اینکه خیابان رودکی شیراز با هماهنگی دستگاه های مسئول برای مدتی، مسدود خواهد شد، گفت: مسدود شدن مسیر فقط شامل تردد سواره خواهد بود و تردد پیاده با توجه به قرارگرفتن تعداد زیادی هتل و اماکن تجاری و مسکونی، وسیع نخواهد بود اما کنترل می‌شود.

قائم مقام شهردار شیراز گفت: تلاش میکنیم تا بحث ارزیابی ساختمان هتل آسمان با سرعت انجام شود تا اخلالی در زندگی مردم ایجاد نکند.

فرج زاده اضافه کرد: هم اینک با همکاری شرکت توزیع برق شیراز، شرکت گاز و شرکت آب، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، این اشتراک‌ها در بخشی از خیابان رودکی قطع شده است.

قائم مقام شهردار شیراز گفت: سکنه بخشی از ساختمان‌های این خیابان نیز تخلیه شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین