کد خبر: ۲۰۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
نخست‌وزیر پاکستان:
عمران خان با تشبیه دولت هند به نازی‌ها هشدار داد که انفعال جهانی نسبت به کشمیر خشنود ساختن هیتلر است و نوشت:تقلا برای تغییر جمعیت کشمیر با پاکسازی قومی وجود دارد. سوال اینجاست که آیا جهان همانگونه که با هیتلر در مونیخ رفتار کرد، به تماشا می‌نشیند؟
ناطقان: به نوشته روزنامه گاردین، اظهارات عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های کشمیر هند بار دیگر ممنوعیت‌های آمد و شد در بخش‌هایی از این منطقه پرتنش اعمال کردند. پیش از آن گشایش‌هایی در محدودیت‌های اعمال شده در سرینگر، اصلی‌ترین شهر کشمیر هند انجام شد و مردم توانستند از فروشگاه‌ها خرید کنند و در نماز جمعه حضور به هم رسانند.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد عصر یکشنبه خودروهای حامل بلندگو وارد این منطقه شدند و از سکنه خواستند به خانه‌هایشان بازگردند و بازارها تعطیل شوند. تلفن‌های ثابت، تلفن‌های همراه و اینترنت همچنان مسدود هستند و ساکنان اجازه تماس با بستگان و دوستانشان را ندارند.

عمران خان یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: تقلا برای تغییر جمعیت کشمیر با پاکسازی قومی وجود دارد. سوال اینجاست که آیا جهان همانگونه که با هیتلر در مونیخ رفتار کرد، به تماشا می‌نشیند؟  

نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد: ایدئولوژی برتری هندوها، مانند برتری آریایی نازی‌ها متوقف نخواهد شد اما به سرکوب مسلمانان در هند منجر خواهد شد و در نهایت به هدف‌گیری پاکستان می‌انجامد.

عمران خان وعده داد با سران کشورها لابی کرده و شکایتش را به سازمان ملل متحد که تاکنون سکوت اختیار کرده است، ببرد.

دولت ملی‌گرای هند اخیرا وضعیت ویژه و امتیازات آن از جمله خودمختاری را برای مسلمان در کشمیر هند لغو کرد که این اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشته است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین