کد خبر: ۲۰۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اشاره به مجوز وزارت‌بهداشت برای ایجاد رشته های جدید پزشکی، گفت: از مجموع ۱۰۵ رشته علوم پزشکی، دانشگاه آزاد فقط در ۲۳ رشته دانشجو می پذیرد.
ناطقان: بهروز طهماسب کاظمی، از احتمال ایجاد رشته های جدید علوم پزشکی و جذب دانشجو در دانشگاه آزاد در سال های آینده خبر داد و اظهار داشت: با سیاست و حمایت های وزارت بهداشت در حوزه سلامت، نقش هایی ذیل سند آمایش سرزمینی به دانشگاه آزاد محول شده؛ به این ترتیب که قرار است با جذب دانشجو در رشته هایی که تاکنون مجوز جدب دانشجو در آن را نداشتیم، متناسب با سیاست های کشور، وظیفه تربیت نیروی انسانی را عهده دار شویم.

مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: ایجاد یک رشته جدید در دانشگاه و یا افزایش ظرفیت، منوط به بررسی های دقیق و تصمیم گیری وزارت بهداشت است؛ چرا که هر صندلی برای رشته های پزشکی، ۳ تا ۵ میلیارد تومان هزینه دارد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر از مجموع  ۱۰۵ رشته موجود علوم پزشکی، دانشگاه آزاد فقط در ۲۳ رشته دانشجو می پذیرد، ادامه داد: ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد، چندان قابل توجه نیست و حدودا ۸۰۰ صندلی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی برای پذیرش دانشجویان وجود دارد. لذا ظرفیت پذیرش امسال ما در رشته های علوم پزشکی، بدون تغییر، همانند سال گذشته است.  

طهماسب کاظمی با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت در حوزه پزشکی، مربوط به رشته پرستاری است، افزود: با وجود ظرفیت محدود، دانشگاه آزاد اما  ۴۰ درصد پرستاران کشور را تربیت می کند. از طرفی نیز با استناد به آمارها، در بعضی سال ها، کف رتبه قبولی پزشکی در دانشگاه آزاد، از کف قبولی در دانشگاه های دولتی، بالاتر بوده است.

وی در ادامه از صدور مجوز وزارت بهداشت برای جذب دانشجو در رشته رزیدنت داخلی خبر داد و گفت: امسال نخستین بار، علوم پزشکی دانشگاه آزاد، در رشته رزیدنت داخلی دانشجو می پذیرد.

طهماسب کاظمی همچنین به راه اندازی و افتتاح ۳ بیمارستان دانشگاه آزاد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت به واحدهای آموزشی و درمانی دانشگاه آزاد اجازه استفاده از نیروهای طرحی را نداده است، با این وجود اما وزیر بهداشت پیگیر این موضوع است و امیدواریم از مهرماه، این اجازه داده شود تا از نیروی طرحی دانشگاه، در بیمارستان ها و واحدهای درمانی خود استفاده کنیم.  

مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد همچنین درباره اشتباهی که سال گذشته در پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی رخ داد و برنامه این دانشگاه برای جلوگیری از تکرار آن، گفت: پارسال در اثر محدودیتی که شورای سنجش و پذیرش، در تکمیل ظرفیت ایجاد کرده بود، واحدها تلقی درستی از بخشنامه نداشتند و در نهایت، یک خطای سیستمی در دانشگاه آزاد رخ داد.

وی افزود: امسال در راستای دریافت اطلاعات، امنیت اطلاعات، پردازش و اعلام نتایج، کاملا با سازمان سنجش و نیز شورای سنجش و پذیرش، هماهنگ هستیم و داوطلبان هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین