کد خبر: ۲۰۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها با راه انداختن ائتلاف نظامی با ادعای برقراری امنیت کشتیرانی در خلیج فارس به دنبال افزایش تنش، درگیری و کشمکش در منطقه هستند.
ناطقان:ابوالفضل حسن‌بیگی در خصوص تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد ائتلاف د ر خلیج فارس گفت: اعلام حضور احتمالی رژیم اشغالگر قدس در ائتلاف خودخوانده آمریکا در خلیج فارس، تهدیدی آشکار علیه امنیت ملی ایران است،حق مقابله با این تهدید در چارچوب سیاست دفاعی کشور، حق ایران است و مسئولیت کلیه عواقب این اقدام خطرناک برعهده رژیم آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد بود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها با راه انداختن ائتلاف نظامی با ادعای برقراری امنیت کشتیرانی در خلیج فارس به دنبال افزایش تنش، درگیری و کشمکش در منطقه هستند،که قطعا این ائتلاف به نتیجه نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: آمریکا عامل اصلی ناامنی در منطقه است و معتقدیم امنیت می‌بایست برای همه کشورهای منطقه باشــد و ناامنی در هریک از کشورها و یا علیـــه یکی از کشــورها را قابل قبــول نمی دانیم و معتقدیم منطقه نباید جولانگاه حضور بیگانگان شود؛ ائتلاف نظامی که آمریکا به بهانه تأمین امنیت کشتیرانی  آن را دنبال می کند موجب افزایش بیشتر ناامنی خواهد شد.

حسن بیگی اظهار داشت: تمایل مقامات صهیونیستی برای پیوستن به ائتلاف نظامی امریکا در منطقه اقدام احتمالی بسیار تحریک کننده بوده و برای منطقه می تواند عواقب فاجعه باری به دنبال بیاورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحولات امید بخش در منطقه گفت: در جبهه‌ی یمن انصارلله در اوج قدرت قرار دارد و ائتلاف سعودی به شدت متزلزل شده است.اماراتی ها هم دیگر نمی تواند در یمن ادامه دهند چون اگر در خلیج فارس اتفاقی بیفتد آن ها فقط همین یک مرز را دارند.

وی ادامه داد: تحول دیگر در خلیج فارس است و آن توانایی ایران است که به ظهور رسیده و متحدین آمریکا را به این نتیجه رسانده که جلوتر از این نمی توانند بیایند، بنابراین ائتلافی شکل نخواهد گرفت.

حسن بیگی تصریح کرد: به نظر من آمریکا به دنبال ایجاد نا امنی در منطقه و افزایش قیمت نفت به ۲۰۰ دلار است. آمریکایی ها در بن بست اقتصادی قرار گرفتند و به دنبال این هستند که شرایط اقتصادی کشورهای مصرف کننده نفت را با بحران مواجه کنند تا توجیه‌گر رفتار خود در منطقه و جهان باشند.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین