کد خبر: ۲۰۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با نخست وزیر انگلیس به وی گفت که امیدوار است در آینده‌ای نزدیک دیداری با او داشته باشد.
ناطقان: به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی مسائل جهانی، امنیتی و تجاری پرداختند. همچنین ترامپ بابت شراکت ایالات متحده با انگلیس قدردانی کرد و به جانسون گفت، به دنبال دیدار با وی در آینده‌ای نزدیک است.

احتمال دارد که این دو در نشست گروه ۷ که اواخر ماه جاری میلادی در فرانسه برگزار می‌شود، دیدار کنند.

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری آمریکا از زمان روی کار آمدن جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس در ماه گذشته میلادی چندین بار با یکدیگر گفت‌وگو داشته‌اند.

ترامپ ماه ژوئیه گفته بود: جانسون دوست من است. فکر می‌کنم ما قرار است یک دوستی بزرگ داشته باشیم. بوریس قرار است نخست وزیر بزرگی شود. پیش‌بینی می‌کنم او یک نخست وزیر بزرگ شود.

رئیس جمهوری آمریکا مراتب رضایتمندی خود را برای دستیابی به یک توافق تجاری دو طرفه با انگلیس ابزار کرده اما این بسته به وضعیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بستگی دارد.

در این راستا جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به مقامات انگلیسی تاکید کرده رئیس‌جمهوری آمریکا خواهان مشاهده خروج موفق انگلیس از اتحادیه اروپاست و از توافق تجاری با انگلیس حمایت می‌کند.

رویترز با اشاره به سفر دو روزه بولتون به انگلیس که در حال حاضر در لندن به سر می‌برد گزارش داد، بولتون با مقامات انگلیس به بررسی بهبود روابط آمریکا و انگلیس در سایه تنش‌های ایجاد شده ترامپ با ترزا می نخست وزیر سابق می‌پردازد.

پیام اصلی بولتون برای این کشور اروپایی این است که آمریکا از شدت فشارهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از طریق توافقنامه آزاد تجاری خواهد کاست. در حال حاضر دو طرف در حال مذاکره بر سر این توافقنامه هستند. ترامپ معتقد است توافقنامه تجاری به انگلیس برای خروج موفق از اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین