کد خبر: ۲۰۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
علیرضا بیرانوند فرصت این را دارد تا در فصل جاری به رکورد 150 بازی برای پرسپولیس برسد.
ناطقان: علیرضا بیرانوند در سه فصل اخیر گلر شماره یک تیم پرسپولیس بوده است. او در تابستان پیش از شروع لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست و خیال قرمزها را از پست دروازه بانی راحت کرد و توانست سه قهرمانی لیگ برتر و 4 جام مختلف دیگر را برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد.

در این سال ها بوژیدار رادوشوویچ جایگزینی خوب برای بیرانوند بوده اما کادرفنی پرسپولیس در بیشتر مسابقات به دروازه بان ملی پوش خود میدان می داد. در 32 بازی آسیایی سرخپوشان پایتخت بیرانوند به کار گرفته شد و روزهای خوبی را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کرد. او همچنین 109 بازی در مسابقات رسمی داخلی انجام داد تا با ثبت 141 بازی با پیراهن پرسپولیس جزو با سابقه ترین ها در لیگ برتر باشد.

حالا باتوجه به حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین وجود حداقل 30 بازی داخلی، بیرانوند این فرصت را دارد تا در فصل جاری به رکورد 180 بازی هم برسد. اتفاقی که او را بالاتر از اسطوره هایی چون مجتبی محرمی، صفر ایرانپاک، محمود خوردبین و... قرار می دهد.


البته باید توجه داشت که خوردبین به طور مثال 170 بازی را در طول 12 سال انجام داد. به عبارت دیگر شاید اگر بازیکنان اسطوره ای پرسپولیس در تیم کنونی به میدان می رفتند و 40 بازی در هر فصل را تجربه می کردند، می توانستند رکوردهایی عجیب و غریب را خلق کنند.

در لیگ برتر باقدمت ترین دروازه بان پرسپولیس پس از بیرانوند، نیلسون کوریا جونیور است که بیش از 70 بازی را برای پرسپولیس انجام داد. همچنین فرشید کریمی، علیرضا حقیقی، محمد محمدی و... نیز در رتبه های بعدی جای دارند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین