کد خبر: ۲۰۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵
دبیر علمی بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران گفت: افراد عینکی می‌توانند در صورت صلاحدید پزشک پس از سن بلوغ عمل لیزر چشم را انجام دهند.
ناطقان: محمد رضا صداقت دبیر علمی بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران و رئیس انجمن چشم پزشکی استان خراسان درباره اهداف بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران اظهار کرد: ما در کنگره امسال همانند کنگره‌های گذشته سعی می‌کنیم که دانش چشم پزشکی ایران همسو با سایر کشور‌های دنیا پیشرفت کند.

وی چشم پزشکی دنیا را از توانمندی‌های جامعه چشم پزشکی ایران آگاه دانست و بیان کرد: ما از طریق برگزاری کنگره‌ها در صدد هستیم که بیماران چشم پزشکی کشور‌های منطقه و همسایه را شناسایی کنیم، حضور مهمانانی از کشور‌های منطقه و آسیای میانه در کنگره امسال این کشور‌ها را بیش از گذشته با ظرفیت‌های بالای چشم پزشکی ایران آشنا می‌کند بنابراین بیماران خارجی بیش از پیش به کشور جذب می‌شوند.

صداقت افزود: ما در کنگره امسال پذیرای مهمانانی از کشور‌هایی مانند تاجیکستان، افغانستان، عراق، بحرین، کویت و عمان هستیم، چشم پزشکی ایران از نظر علمی، جراحی و انجام کار‌های تحقیقاتی و تشخیصی با کشور‌های همسایه بسیار فاصله دارد، بنابراین ما باید از این ظرفیت در مسیر توسعه گردشگری سلامت و  تبادل تجربیات خود استفاده کنیم.

دبیر علمی بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران تاکید کرد: ظرفیت چشم پزشکی ما بسیار بالاست، ما امروزه درمان‌هایی را در ایران انجام می‌دهیم که این درمان‌ها در کشور‌های اروپایی و آمریکایی هم انجام می‌شود.
عیوب انکساری یکی از بیماری‌های شایع چشم

وی تصریح کرد: عیوب انکساری یکی از بیماری‌های شایع چشم است که اغلب افراد جامعه به آن مبتلا هستند، افرادی که عینک طبی دارند، اما قادر به تحمل آن نیستند، در مواردی می‌توانند با جراحی رفع عیوب انکساری و انجام لیزر بدون عینک زندگی کنند.

صداقت گفت: بیش از ۲۵ تا ۵۰ درصد افراد جامعه به عینک نیاز دارند و در صورتی که عارضه پیرچشمی را که پس از ۴۰ سالگی افراد به آن دچار می‌شوند هم در نظر بگیریم می‌توان گفت همه ایرانیان از سن ۴۰ سالگی به بعد باید عینک استفاده کنند.

دبیر علمی بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران درباره مشکلات افراد عینکی اظهار کرد: برخی افراد عینکی هنگام کار و سایر فعالیت‌های روزانه خود با مشکلاتی در استفاده از عینک رو به رو هستند که برای حل این مشکل می‌توان از لیزر استفاده کرد.

وی بیان کرد: افراد عینکی می‌توانند پس از سن بلوغ (۱۸ تا ۲۰ سالگی) عمل لیزر چشم را انجام دهند، البته پیش از انجام این عمل، چشم پزشک باید وضعیت بیمار را مورد ارزیابی قرار دهد سپس بنا به تشخیص استفاده از لیزر پیشنهاد می‌شود.

صداقت افزود: معاینات چشم پزشکی و عکس‌های قرنیه باید کاملا طبیعی و شماره عینک فرد هم ثابت باشد تا عمل لیزر چشم به بیمار پیشنهاد شود، از سوی دیگر فرد باید هیچگونه بیماری چشمی نداشته و جراحی او با ریسک خطر همراه نباشد.

وی یاداوری کرد: مبتلایان به قوز قرنیه نمی‌توانند عمل لیزر چشم را انجام دهند، افرادی که دچار  آب مروارید و آب سیاه هم هستند قادر به انجام این عمل نیستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین