کد خبر: ۲۰۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
آمارهای جدید از میزان سفر در ایام تعطیلات عید قربان از ۱۰ درصد رشد فروش بلیت هواپیما در کشورهای حوزه همکاری خلیج فارس نسبت به سال گذشته حاکی است.
ناطقان: کمپانی «فورواردکیز» که با رصد بیش از ۱۷ میلیون رزرو بلیت هواپیما در سراسر جهان در زمینه تحلیل بازار گردشگری فعال است، در گزارشی اعلام کرد: در بازه زمانی ۳۰ جولای تا ۱۲ اوت (۸ تا ۲۱ مرداد) که مصادف با تعطیلات عید قربان در کشورهای مسلمان است،  میزان رزرو بلیت هواپیما برای سفر خارجی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.  

ترکیه، مصر، هند، انگلیس، امارات، تایلند، آلمان، پاکستان، فرانسه و لبنان به ترتیب مهم‌ترین مقاصدی هستند که گردشگران کشورهای عربی و مسلمان در ایام تعطیلات عید قربان برای سفر خارجی خود انتخاب کردند.  

از حیث میزان رشد سفر به کشورها در این بازه زمانی، آمریکا با رشد ۳۵.۷ درصد در صدر فهرست مقاصد مسافران کشورهای عربی در ایام عید قربان قرار دارد. پس از آن اندونزی با رشد ۳۲.۴ درصدی، لبنان (۲۹.۲ درصد)، اسپانیا (۲۷.۵ درصد)، مالزی (۲۷.۴ درصد)، ایتالیا (۲۳.۹ درصد)، آذربایجان (۲۳.۵ درصد)، آلمان (۲۲.۹ درصد)، تایلند (۲۱.۱ درصد) و اردن با رشد جذب گردشگر ۱۹.۸ درصدی نسبت به سال گذشته، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.
کشورهایی که بیشترین رشد را در جذب گردشگران در تعطیلات عید قربان ثبت کرده‌اند

اما در میان کشورهای عربی عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس، اماراتی‌ها بیشترین سفر را در بازه زمانی ۳۰ جولای تا ۱۲ اوت (۸ تا ۲۱ مرداد) ثبت کرده‌اند و ۱۹.۷ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر سفر رفته‌اند. گردشگران قطر، کویت، بحرین و عربستان سعودی نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی با بیشترین سفر خارجی در این ایام قرار گرفته‌اند اما عمانی‌ها نسبت به سال گذشته منفی ۷ درصد کمتر سفر کرده‌اند. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین