کد خبر: ۲۰۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۸
یک روانشناس گفت: افراد در صورت مواجهه با نشانه‌های خشم، باید محل و فردی که موجب خشم شده است را ترک کنند و به خودشان اهمیت و فرصت دهند و خشم خود را بیشتر نکنند.
ناطقان: کامران ترابی روانشناس و مشاور درباره راهکار کنترل خشم اظهار کرد: افراد کاملا حق دارند که گاهی خشمگین شوند، آن‌ها خشمگین شدن را انتخاب نکرده‌اند، اما خشمگین ماندن یا نماندن انتخاب خودشان است.

این روانشناس درباره علل بروز خشم گفت: تهدید‌هایی مانند ناکامی، از دست دادن دوستان و نزدیکان و فرصت‌ها، احساس ضعف و عدم کنترل، تکرار امور آزار دهنده مانند صدا‌های ناخوشایند یا تجاوز به حریم شخصی، بن بست‌های مذاکراتی و تعارض بالا در مواضع بنیادی و سرکوب احساسات دیگر و استرس انباشته شده از جمله عوامل بروز خشم هستند.

ترابی تصریح کرد: افراد در صورت مواجهه با نشانه‌های خشم، باید محل و فردی که موجب خشم شده است را ترک کنند و به خودشان اهمیت و فرصت دهند و خشم خود را بیشتر نکنند.

او افزود: آرام سازی یکی دیگر از راهکارهای کنترل خشم است که می‌توان به جای اقدامات نادرستی همچون کنایه، ناسزاگویی، درگیری، تهمت، افشای راز و امثال آن به کار گرفت و عجله نکرد.

ترابی با بیان اینکه برون ریزی از دیگر راهکارهای کنترل خشم است، افزود: ممکن است در هنگام بروز خشم در شرایطی نباشید که بتوانید به درستی فکر و تمرکز کنید، در این صورت بهتر است با برون ریزی احساسات خود، از دست بخشی از خشم خود خلاص شوید.

این روانشناس به کارگیری مثبت را از دیگر راهکارهای کنترل خشم دانست و گفت: اگر هنوز انرژی خشم شما تمام نشده است، از آن برای بیشتر ورزش کردن، بهتر کارکردن، بیشتر خواندن یا نوشتن بهره بگیرید. همچنین اگر در انجام این راهکارها موفق نبودید، از یک متخصص کمک بگیرید.
برچسب ها: کنترل ، خشم ، خشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین