کد خبر: ۲۰۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
متخصص چشم و فوق‌تخصص پیوند قرنیه گفت: فشار چشم از جمله مهم‌ترین نشانه‌های آب سیاه است.
ناطقان: جمشید وفا در رابطه با گلوکوم یا آب سیاه، اظهار کرد: آب سیاه بیماری است که در آن فشار چشم بالا رفته و سبب آسیب به چشم شده و این بیماری در موارد شدید منجر به نابینایی می‌شود.

وی در رابطه با انواع بیماری آب سیاه، تصریح کرد: بیماری گلوکوما دارای دو نوع مادرزادی و اکتسابی است که نوع دوم این بیماری (اکتسابی) نیز خود شامل گلوکوم حاد (زاویه بسته) و گلوکوم مزمن (زاویه باز) است. گلوکوما زاویه بسته، شکل بسته‌ای دارد که در این نوع از بیماری گلوکوما ساختار چشم ایراد دارد و سبب افزایش فشار در کره چشم می‌شود.

متخصص چشم و فوق‌تخصص پیوند قرنیه ادامه داد: گلوکوما زاویه باز، افراد در سنین بالا دچار این نوع از بیماری می‌شوند. این نوع از آب سیاه مربوط به شکل و ساختار چشم است و سایر بیماری‌ها مانند فشارخون بالا و دیابت نیز عامل ایجاد این نوع از بیماری است. ضربه به سر، مصرف دارو‌ها، دیابت و فشارخون عامل ایجاد این نوع از بیماری به‌شمار می‌رود.

وفا تصریح کرد: همه افراد پس از 50 سالگی باید به پزشک مراجعه کنند تا فشار چشم خود را کنترل کنند. در شروع بیماری در گلوکوم زاویه بسته با کاهش دید بوده ولی در گلوکوم حاد یا مزمن شروع بیماری با درد همراه است.

وی در رابطه علائم آب سیاه، افزود: گلوکوم مزمن علائمی ندارد و به تدریج سبب کاهش بینایی شده و در نهایت در مراحل پایانی با درد همراه بوده و سبب نابینایی می‌شود، به همین دلیل توصیه می‌شود افراد به پزشک مراجعه کرده تا فشار چشم خود را اندازه‌گیری کرده تا در صورت مبتلا بودن به این بیماری سریعا پیشگیری شود.

متخصص چشم و فوق‌تخصص پیوند قرنیه در رابطه با علائم مادرزادی بیماری گلوکوم، اظهار کرد: در نوع مادرزادی بیماری آب‌ سیاه، فشار چشم بالا بوده و کره چشم پس از یک سالگی، به صورت غیرعادی بزرگ می‌شود که باید با جراحی فشار چشم کودک را به حد نرمال برسانیم و کودکان همیشه باید تحت نظر پزشک باشند، زیرا امکان شدت فشار در سنین بزرگسالی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، آب سیاه بیماری است که در آن عصبی که چشم را به مغز متصل می‌کند (عصب بینایی) صدمه می‌بیند. این بیماری در موارد شدید منجر به نابینایی می‌شود و عمدتا افراد مسن را گرفتار می‌کند. به فشار موجود در داخل کره چشم، فشار داخلی چشمی گفته می‌شود. افزایش فشار داخل چشمی خطر ابتلا به آب سیاه را افزایش می‌دهد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: گلوکوم ، درد خاموش ، چشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین