کد خبر: ۲۰۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اجرای طرح کاهش آلودگی بیشتر با هدف کسب درآمد توسط شهرداری تهران است نه کاهش آلودگی و ترافیک.
ناطقان: سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام خبر فوق اظهار داشت:  دغدغه اصلی ما توسعه انضباط ترافیکی است چرا که بنا داریم با کمک رسانه‌ها از مهر ماه این طرح را شروع کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: توجه به خطوط عابر پیاده، استفاده از زیرگذر و روگذر برای عبور، توقف خودروها قبل از خط عابر پیاده و استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران و عدم حرکت در خطوط ویژه و پیاده‌رو همچنین حرکت بین خطوط خودروها از جمله  برنامه‌های پیش‌رو توسط پلیس راهور است.

وی گفت: ۲۷ درصد کشته‌ها عابران پیاده هستند؛ در محورهای شمالی کشور نیز ۸۲ درصد کشته ها عابران پیاده و موتورسیکلت‌ها بوده‌اند.

سردار هادیانفر گفت: از ابتدای سال تا بیست و دوم مرداد ماه بیش از ۶ هزار و ۵۳۴ نفر در اثر حوادث ترافیکی در شهرها و جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

سردار هادیانفر گفت: 5 هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم و اگر ۲۵۱ نقطه  اولویت دار مرتفع شود ۲۶ درصد تصادفات کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد:  ۶۲ درصد کشته‌ها در حریم ۳۰ کیلومتری جاده‌ها به وقوع می‌پیوند.

سردار هادیانفر با انتقاد از عملکرد بیمه مرکزی گفت: حاضرند برای ۶۵۳۴ کشته تصادفات دیه متوسط ۲۲۰ میلیونی را بپردازد؛ همچنین به مجروحان نیز خسارت داده و خسارت خودروها را نیز متقبل شوند و این چه منطقی است که حاضر نیستند یک بیستم این پول‌ها را در اختیار دستگاه‌های اجرایی مثل پلیس اورژانس هلال احمر و غیره قرار  دهند تا با اجرای برنامه‌های شان کاهش کشته‌ها را داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه طرح‌های اجتماعی پلیس در دستور کار است؛ به مشارکت خانم‌ها در کارهای مهم اشاره کرد و گفت ۶ میلیون و ۷۰۰ نفر هزار از بانوان کشور دارای گواهینامه هستند و بانوان لیسانسیه می‌توانند به عنوان بازرس نامحسوس به پلیس کمک کند همچنین طرح فرهنگ یاران ترافیک از امروز اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا  از توقف خط تولید پراید از سال 99 خبر داد و گفت: این موضوع را ابلاغ کردیم و بر روی این طرح ایستاده‌ایم تا خط تولید پراید از سال 99 قطع شود.

وی اظهار امیدواری کرد خودروسازان بتوانند یا قیمت خودروهای ایمن خود را پایین آورده تا مردم بتوانند خریداری کنند یا خودروی با قیمت پایین و  ایمن‌تر جایگزین خودروی پراید کنند.

وی در به مقوله جرایم اشاره و تصریح کرد: پیش بینی دولت برای کسب درامد از محل جرائم ۴ هزار میلیارد بود اما سه هزار میلیارد در سال گذشته محقق شد؛ باید ۲۰ درصد از کل جرایم برای فرهنگ‌سازی به پلیس راهور اختصاص می یافت اما متاسفانه در سال ۹۷ هیچ پولی به پلیس راهور داده نشد و امسال هم چیزی داده نشده است.

سردار هادیانفر در خصوص خودروهای گذر موقت در مناطق آزاد گفت: تردد خودروهای دارای پلاک گذر موقت غیر از مناطق آزاد ممنوع است و فقط سالی یک بار  می‌توانند خارج از محدوده تردد کنند و نباید خارج از برنامه زمانی در خارج از مناطق تردد کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد:خودروهای دارای پلاک گذر موقت اجازه خرید و فروش جز در ۷ منطقه آزاد را ندارند.

وی در خصوص خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به بالا و پایین، گفت: به استثنای خودروهایی همچون لامبورگینی و پورشه که تولید آمریکاست  سایر خودروها می‌توانند سال یک ماه به سرزمین اصلی خود سفر کنند اما ما اجازه تردد خودروهای تولید آمریکا و ترخیص آنها را نمی‌دهیم؛ این دستورالعمل متعلق به سال ۹۷ ساله است که ما آن را اجرا می‌کنیم.

وی  به موضوع طرح زوج و فرد که پرسش خبرگزاری فارس بود پرداخت و گفت: موضوع اخذ عوارض غیرقانونی در محدوده زوج و فرد در سال ۹۷ در دیوان در حال رسیدگی است.

رئیس پلیس راهور ناجا به طرح جدید کاهش آلودگی هوا که به جای طرح زوج و فرد در تهران در حال اجراست پرداخت و گفت: این طرح  در حال بررسی داریم و عن قریب نتیجه بررسی را برای شهرداری می فرستیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: دو موضوع در طرح جدید کاهش آلودگی هوا در حال بررسی است و اینکه آیا بر روی ترافیک اثر مثبت داشته یا نه و اینکه در کاهش آلودگی چقدر تاثیر داشته است.

وی  ادامه داد: تهران یک ظرفیتی برای تردد خودروها دارد هم اکنون ۴ میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند؛ در سال گذشته در طرح زوج و فرد در هفته دو روز رانندگان اجازه تردد داشتند اما در طرح فعلی یک و نیم روز استفاده می شود.

وی گفت: برآورد ما از طرح فوق این است که این طرح کارساز نیست گرچه خیلی از مردم را بدهکار می‌کند و اینکه ما معتقدیم که وقتی یک و نیم روز رایگان است مازادش را هر کسی که پول دارد می‌تواند بپردازد و تردد کند و این طرح بیشتر با هدف کسب درآمد توسط شهرداری  است نه کاهش آلودگی و ترافیک.

رئیس پلیس راهور ناجا به انتقال خودروها متخلف به پارکینگ‌ها اشاره و تصریح کرد: وقتی خودرویی با جرثقیل جابجا می‌شود هم به خودرو و هم به راننده شوک زیادی وارد می‌شود ما نمی‌خواهیم که مردم اذیت شوند بنابراین درصددیم که قفل چرخ جایگزین جرثقیل شود.

وی درخصوص فعالیت ستادهای ترخیص خودرو گفت: تعطیل شدن این ستادها هم به سود مردم است هم به سود پلیس؛ درصددیم این ستادها تعطیل شود و با استفاده از اینترنت و خدمات غیرحضوری امور مربوطه انجام شود.

سردار هادیانفر درخصوص عملکرد ماموران پلیس راهور در شرایط بد آب و هوایی گفت: به طور مثال در جزیره کیش با دمای بالای 40 درجه و هوای شرجی ماموران پلیس حضور فعال دارند در حالی که شرایط مناسب نیست؛ به دنبال شیوه‌هایی هستیم تا حضور فیزیکی ماموران را حذف کنیم؛ در سیستان و بلوچستان نیز طوفان و گردو خاک را شاهدیم؛ بنابراین باید با تکنولوژی روز و سیستمی شدن نظارت‌ها حضور فیزیکی ماموران را کاهش دهیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین