کد خبر: ۲۰۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
تولید جهانی خودرو با سریع‌ترین نرخ از زمان بحران مالی کاهش پیدا می‌کند و مصرف نفت خام و کالاهای دیگر را کاهش می‌دهد.
ناطقان: سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان خودروی موتوری (OICA) اعلام کرد تولید جهانی خودروی موتوری سال گذشته یک درصد کاهش پیدا کرد که نخستین کاهش سالانه از سال ۲۰۰۹ و سومین کاهش سالانه در ۲۰ سال اخیر بود.

اما روند تولید امسال در مسیر کاهش سریع‌تری قرار دارد و اگرچه تولید در ژاپن بالا رفته اما در آمریکا اندکی کاهش داشته و در سایر مراکز بزرگ خودروسازی شامل چین، هند و آلمان سقوط کرده است.

تولید موتور یکی از بزرگترین و شبکه‌ای‌ترین فعالیت در کل زنجیره ارزش جهانی است که این فعالیت را برای اقتصاد جهانی محوری کرده است.

تولیدکنندگان موتور در میان بزرگترین مصرف کنندگان انرژی و مواد خام جهان، محصولات واسطه‌ای مانند پلاستیک، فولاد و آلومینیوم و خدماتی مانند بازاریابی و تبلیغات قرار دارند.

این صنعت منبع مهم تقاضا برای کالاهای سرمایه‌ای بادوام و مولد صادرات ارزش بالا و فراهم کننده اشتغال طبقه متوسط در بیشتر کشورها است. و زنجیره تامین و بازاریابی این بخش عامل بزرگ تقاضای داخلی و بین‌المللی برای بار و همچنین سوخت‌های حمل و نقل به خصوص دیزل است.

رشد در ناوگان خودرو سرتاسر جهان مهم‌ترین عامل مصرف سوخت‌های پالایش شده و متعاقب آن نفت خام است.

بنابراین تولید موتور در قلب سیستم انرژی جهانی قرار دارد. در حال حاضر مشکلات صنعت که تولید آن به مدت دو سال متوالی کاهش پیدا کرده است، علت کندی شدید رشد مصرف نفت از اواسط سال ۲۰۱۸ را توضیح می‌دهد.

کاهش تولید خودرو، عامل عمده تاثیرگذار در ضعف تولید و حمل بار جهانی بوده که از اواسط سال ۲۰۱۸ گزارش شده است و علت کندی رشد مصرف نفت در سال میلادی گذشته را که در نیمه اول سال ۲۰۱۹ وخیم‌تر شد، روشن می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، رشد مصرف نفت بعید است تا زمانی که فعالیت بخش تولید بهبود پیدا کند، تسریع شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: خبر بد ، بازار ، نفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین