کد خبر: ۲۰۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
یک نشریه انگلیسی در خبری اختصاصی نوشته است که مقام‌های «جبل طارق» خواهان تمدید حکم توقیف کشتی «گریس ۱» نیستند و امروز حکم آزادی این نفتکش صادر می‌شود.
ناطقان: نشریه «سان» در خبری اختصاصی نوشته است که کشتی «گریس ۱» که از یک ماه و نیم پیش در نزدیکی ساحل «جبل طارق» در توقیف به سر می‌برد، امروز (پنج‌شنبه) آزاد می‌شود.

قرار است فردا دادگاه جبل طارق برای تصمیم‌گیری در مورد وضعیت این کشتی تشکیل جلسه دهد. به نوشته سان، «فابیان پیکاردو» وزیر ارشد منطقه جبل طارق دیگر از دادگاه نخواهد خواست که حکم بازداشت کشتی تمدید شود.

نیروهای ویژه ارتش انگلیس یک ماه و نیم پیش به این کشتی که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران است، یورش برده و آن را توقیف کردند. لندن مدعی است که قصد داشته از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه جلوگیری کند.

جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ایران الزامی برای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا ندارد و مقصد محموله هم سوریه نبوده، تأکید کرده است که اقدام انگلیس نقض مقررات بین‌المللی است.

سان به نقل از منابع نزدیک به پیکاردو نوشته است که او اکنون قانع شده است که این کشتی به سوریه نمی‌رود. این نشریه همچنین مدعی شده است که کاپیتان کشتی به مقام‌های محلی تعهد مکتوب داده است.

یک منبع نزدیک به پیکاردو به سان گفته است: «اگر دیگر تصور نمی‌کنیم که این کشتی در حال نقض تحریم‌های رژیم سوریه است، در آن صورت دیگر دلیلی برای نگه داشتن گریس ۱ در جبل طارق وجود ندارد. الان در چنین وضعیت هستیم، به همین خاطر می‌توانید انتظار داشته باشید که این کشتی فردا به راهش ادامه دهد.»
منبع: فارس
برچسب ها: سان ، گریس1 ، آزاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین