کد خبر: ۲۰۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
یک مقام نظامی سوری شب گذشته از انهدام یک فروند جنگنده ارتش این کشور با موشک شلیک شده از سوی شورشیان مسلح در حومه ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر داد که سرنوشت خلبان آن نامعلوم است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک فروند جنگنده‌ ارتش سوریه که ۱۴ اوت ماموریت نابودی مقرهای هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را در منطقه التمانعة برعهده گرفته بود با یک موشک ضد هوایی گروه‌های تروریستی مستقر در آنجا ساقط شد.

این خبرگزاری افزود، سرنوشت جنگنده همچنان نامعلوم است.

منابع مخالف مسلح سوریه و فعالان گفتند، مخالفان جنگنده "سو ۲۲ " وابسته به دولت سوریه را در استان ادلب ساقط کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه،‌ دفتر رسانه‌ای وابسته به مخالفان دمشق که مقر آن انگلیس است، تاکید کرد: خلبانی که از جنگنده‌ بیرون پریده اسیر شده است.

گروه هیئت تحریر الشام نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، اعضای این گروه جنگنده سو ۲۲ را که از پایگاه هوایی استان حمص بلند شده بود هدف گرفتند.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفته اعضای هیئت تحریر الشام با سلاح‌های سنگین این جنگنده را منهدم کردند.

منابع مخالف گفتند، جنگنده مذکور در نزدیکی شهر خان شیخون که تحت کنترل مخالفان مسلح است و اکنون ارتش سوریه در آنجا درحال جنگ است، سقوط کرده است.

این رویداد در حالی است که خبرگزاری رویترز گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه بر مناطق جدیدی از حومه جنوبی ادلب که در نزدیکی شهر استراتژیک خان شیخون قرار دارند،‌ تسلط یافته‌اند.

مخالفان می‌گویند، این شهر هر لحظه با خطر سقوط روبه‌رو است.

در این راستا دیده بان حقوق بشر سوریه اظهار کرد، نیروهای ارتش سوریه روستاهای کفرعین، خربه مرشد، المنطار، تل عاس در غرب خان شیخون را به تصرف خود درآوردند. خان شیخون بزرگترین شهر حومه جنوبی ادلب و دروازه قابل دسترسی به بقیه نقاط استان ادلب است.

دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، نیروهای ارتش سوریه تنها چهار کیلومتر با خان شیخون فاصله دارند.

ارتش سوریه بیش از یک ماه است که عملیات نظامی را از حومه حماة برای بازپس‌گیری این منطقه و حومه ادلب آغاز کرده و توانسته نیروهایش را به نزدیکی خان شیخون یکی از مقرهای نیروهای جبهه النصره در حومه ادلب برساند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین