کد خبر: ۲۰۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
سنگ خورشید را می‌توان از زرق و برق آن شناخت، اما گاهی با سایر سنگ‌های قیمتی مانند کوارتز اشتباه گرفته می شود.
ناطقان: سنگ خورشیددر یونان باستان سمبلی از خدای خورشید بوده است و برای آن خواص درمانی و متافیزیک فراوانی قید شده است .


معرفی سنگ خورشید

افرادی که به دنبال رنگ‌های خاص و متفاوت و خیره کننده هستند، در بین سنگ‌های قیمتی گروه سنگی فلدسپار را انتخاب می‌کنند که از خانواده سنگی شامل سنگ‌های آمازونیت، لابرادوریت، مون استون و سان استون است. سان استون یا سنگ خورشید طرفداران بیشتری دارد، یکی از اصلی‌ترین و مهمترین معادن این سنگ در منطقه ارگون ایالات متحده آمریکا است. شاید جالب باشد که بدانید تنها شباهت سان استون و مون استون به هم خانواده بودن این دو سنگ است و دیگر هیچ شباهتی با هم ندارند.

در پدیده‌های مختلف مون استون نور سرد نرم و زیبا را ایجاد می‌کند و در نقطه مقابل سان استون نوری گرم با درخشش اعجاب انگیز و فوق العاده را به ما نشان می‌دهد حتی این درخشش زیبا را نامگذاری کرده اند و نام اونتورسنس را بر روی آن گذاشته اند. سنگ خورشید را می‌توانید از زرق و برق آن بشناسید، اما گاهی با سایر سنگ‌های قیمتی مانند کوارتز اشتباه گرفته میشود یا حتی با سنگ‌های دیگری مثل سنگ ماه (moonstone) ممکن است با سنگ طلا (goldstone) هم اشتباه شود. البته سنگ طلا ایتالیایی و از جنس شیشه و مس است و سنگ خورشید نسبت کوارتز نرم‌تر است و سختی آن بین ۶ تا ۶.۵ است چگالی آن بین ۲.۶۲ تا ۲.۶۵ است و ضریب شکستی بین ۱.۵۲۵ تا ۱۵۴۸ دارد.

خواص حیرت انگیز و خیره کننده سنگ خورشید
خصوصیات سنگ خورشید

    فرمول شیمیایی (Ca,Na) [(AlSi) ۲Si۲O۸]; سدیم، کلسیم الومینیوم سیلیکات
    ساختار کریستال تری کلینیک - جامد
    رنگ نارنجی، قرمز، قهوه‌ای، صورتی
    سختی ۶ تا ۶.۵
    شاخص رفلکس: ۱.۵۲۵ تا ۱.۵۴۸
    چگالی: ۲.۶۲ تا ۲.۶۵
    شفافیت شفاف، نیمه شفاف
    رفلکس دو طرفه: ۰.۰۱۰
    درخشندگی شبیه شیشه
    فلورسنس قهوه‌ای – قرمز تیره

خواص درمانی سنگ خورشید

سان استون یا سنگ خورشید دارای خواص درمانی بسیاری نیز است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

این مطلب را از دست ندهید: جدیدترین طراحی‌ها در دنیای جواهرات

    ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای هفتم "تاج سر، جمجمه"
    تسهیل حرکات بدن
    جلوگیری از عوارض قلبی
    درمان آسم، کم خوابی و نقرس
    کنترل جریان خون در رگ‌ها
    به وجود آوردن احساس شادابی و نشاط
    برطرف کردن ناراحتی و غم از کودکان
    پاک کردن افکار منفی گرایی

بررسی خواص متافیزیک سنگ خورشید

برخی بر این باور هستند که این سنگ چندین خصوصیت متافیزیکی دارد معتقدان از آن به عنوان سنگ شفا استفاده می‌کنند. از قدیم این سنگ برای شانس خوب آوردن، ثروت و آینده پربار استفاده می شده است. در زمان‌های قدیم این سنگ توسط بومیان در تجارت و تبادلات استفاده می شده است.

این مطلب را از دست ندهید: منطقه‌ای خطرناک که به شهر طلای جهان شهرت دارد +تصاویر

عده‌ای معتقد بودند که سنگ خورشید توسط وایکینگ‌ها استفاده شده و برای مسیریابی از آن استفاده می‌کردند.

خواص حیرت انگیز و خیره کننده سنگ خورشید

در یونان قدیم، سمبلی از خدای خورشید بود. بسیاری از افراد بر این باور بودند که این سنگ می‌تواند با خودش، گرما، زندگی و وفور نعمت را برای کسانی که ان را به همراه دارند، به ارمغان بیاورد. از این سنگ برای دریافت قدرت و نفوذ خورشید استفاده می‌شده است و باور داشتند که قدرت محافظت کنندگی دارد. این سنگ به سختی سایر سنگ‌های قیمتی مانند کهربا، الماس کوهی یا یاقوت کبود نیست. پاک کردن گرد وغبار از روی آن می‌تواند منجر به خط و خش شود.

این سنگ ممکن است به راحتی شکسته شود برای همین موقع برش یا استفاده از آن باید مراقب بود از پاک کننده‌های قوی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. از صابون مایع و یک پارچه نرم برای تمیز کردن استفاده کنید و برای شستن ان از آب ولرم استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید: فروش این جواهر رکورد شکست + عکس

همیشه پیش از شروع به تمرینات ورزشی یا انجام کار‌های خانه، زیور آلاتی که در آن از این سنگ استفاده شده را از بدن خود خارج کنید. برای نگهداری، این سنگ را جدا از سنگ‌ها و جواهرات دیگر نگه داری کنید اگر برایتان مقدور بود ان را در یک پارچه بپیچید و در جعبه جداگانه‌ای نگهداری کنید.

جالب است بدانید؛ در قرن نوزدهم، سنگ خورشید، یک گوهر ناشناخته، کمیاب و گرانقیمت بود. این اتفاق تا زمان پیدایش این گوهر در نروژ، سیبری و دیگر مناطق جهان ادامه داشت و این سنگ را تبدیل به گوهری در دسترس همگان، شناخته شده و ارزان قیمت‌تر از قبل کرد.

سنگ خورشید در ایالات اورگون امریکا نیز در اوایل قرن بیستم در منطقه‌ای بیابانی به نام دره وارنر کشف شد. البته زودتر از کشف آن، بومیان آمریکا اولین استفاده کننده از سنگ خورشید در امریکا به حساب می‌آمدند. بر طبق افسانه بومیان امریکا، خون جنگاور بزرگ، که حاصل از زخمی است که توسط یک نیزه به وجود آمده، در سنگ خورشید اورگون ریخته شده است. این خون روح جنگاور بزرگ را وارد سنگ خورشید کرد و سنگ را به رنگ حاله‌ای قرمز در آورد و قدرتی روحانی به سنگ خورشید بخشید.

موزه‌ای در منطقه جکسون ویل در ناحیه اورگون این افسانه را به تصویر کشیده است. امروزه در اورگون معادن گوناگونی از سنگ خورشید احداث شده که مقادیر عظیم سنگ خورشید را برای استفاده این گوهر در جواهرات، وارد بازار می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین