کد خبر: ۲۰۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران از انجام موافقتنامه تجارت ترجیحی با کشورهای عضو دی هشت خبر داد و گفت: موافقتنامه تجارت با کشورهای اوراسیا انجام شده و تا دو ماه آینده اجرا می‌شود.
ناطقان: به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمید زادبوم با اعلام این خبر افزود: با ظرفیت‌سنجی کشورهای همسایه می‌خواهیم صادرات به ۱۵ کشور همسایه را دو برابر کنیم.

او به فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی در راستای صادرات خبر داد و خاطرنشان کرد: شناسایی موانع صادرات و فعال‌سازی بازارهای مختلف از جمله سیاستهای وزارت صنعت است.

زادبوم به موافقتنامه تجارت با کشورهای اوراسیا، اکو، سازمان همکاری‌های اسلامی و کشورهای D۸ اشاره کرد و گفت: موافقتنامه ترجیحات تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در ۹ فصل با بیش از ۱۰۰ ماده به انضمام جدول امتیازات اعطایی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا مشمول ۳۶۰ قلم کالا (بر اساس کد  ۸رقمی HS) و جدول امتیازات اعطایی اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ایران مشمول ۵۰۲ قلم کالا (براساس کد۱۰ رقمی HS) است که از ۸۶۲ ردیف تعرفه، تعداد ۲۲۳ ردیف آن محصولات کشاورزی و ۳۶۹ ردیف آن را محصولات صنعتی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: موافقتنامه تجارت ترجیحی بین کشورهای عضو D۸ مشتمل بر یک مقدمه و ۳۴ ماده در سال ۹۸ اجرا شده است.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران به انجام موافقتنامه تجارت دوجانبه بین ترکیه، بنگلادش، سوریه اشاره کرد و گفت: با کشورهایی همچون مالزی، هند و پاکستان نیز موافقتنامه‌های تجاری و آزاد در حال انجام است.

او همچنین از فعال شدن رایزنان صادراتی در ۱۵ کشور هدف خبر داد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین