کد خبر: ۲۰۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳
واقعیت این است که آذرخش نه تنها به هواپیما برخورد می‌ کند، بلکه هواپیما حتی تلاش نمی‌ کند از این برخورد فرار کند.
ناطقان: بدنه‌ فلزی هواپیما با ایجاد یک قفس فارادی، جریان الکتریکی ناشی از آذرخش را از نقطه‌ برخورد آن به نقطه‌ خروجی منتقل می‌کند. با وجود این، آذرخش می‌ تواند جریان‌ های ثانویه‌ ای را در سیم‌ کشی‌ های زیر پوسته‌ هواپیما القاء کند. به همین دلیل و برای حفاظت بیشتر، سیم‌ کشی‌ ها و رایانه‌ های هواپیما از نظر الکتریکی پایش می‌ شوند.

    بیشتر بخوانید:
    ۱۰ اتومبیل متفاوت تاریخ با عجیب‌ترین طراحی داخلی +تصاویر

بدنه‌ هواپیماهای مدرنی مانند بویینگ-787 از مواد کامپوزیتی با رسانایی کمتر ساخته می‌ شوند. رشته‌ های رسانا درون این پوسته بافته می‌ شوند تا انرژی آذرخش را به شکل ایمن در بدنه‌ هواپیما به سمت نقطه‌ خروجی آن هدایت کنند.

"پوسته" اطراف کابین و فضای داخلی محفظه هواپیما به‌گونه‌ای طراحی‌شده که برق را هدایت کنند و آن را از خدمه، مسافران و وسایل الکترونیکیِ داخل هواپیما دور نگاه‌دارند.

"به علاوه، تجهیزات الکترونیکی و ارتباطات به مخزن سوخت به‌خوبی در مقابل انفجار الکتریکی خارجی محافظت می‌شوند. قبل از آغاز پروازهای هواپیما، تمام این مسائل با شبیه‌سازی حملات رعد و برق به پوسته و اجزای داخلی هواپیما، به‌دقت مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین