کد خبر: ۲۰۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
افراد سالمند در انگلیس از بالاترین نرخ فقر در کشورهای غرب اروپا رنج می‌برند.
ناطقان: تعداد سالمندانی که در انگلیس در فقر شدید زندگی می‌کنند نسبت به سال ۱۹۸۶ افزایش پنج برابری داشته و در مقایسه با دیگر کشورهای غرب اروپا بالاترین میزان افزایش را به خود اختصاص داده‌ است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد: جمعیت سالمندان انگلیسی از ۰.۹ به پنج درصد رسیده و افزایش فقر در میان این قشر از جامعه به سیستم بازنشستگی این کشور و پایین بودن حقوق پایه نسبت داده شده‌است.

انگلیس یکی از پنج کشور از میان ۱۶ کشوری است که مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده جمعیت افراد بالای ۶۵ سال آن که در فقر شدید زندگی می‌کنند افزایش داشته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در اواسط دهه ۱۹۸۰ حدود یک درصد از جمعیت ۶۵ سال و بالاتر در انگلیس در فقر شدید زندگی می‌کردند که در میان ۱۶ کشور غرب اروپا نرخ پایینی را داشته‌ است. در فرانسه و آلمان این آمار به ترتیب ۱۲ و ۶ درصد بوده است. در سال ۲۰۰۸، این رقم به شش درصد رسید و انگلیس در رتبه چهارم کشورهایی قرار گرفت که جمعیت بالای ۶۵ سال آن در فقر شدید به سر می‌برند و تنها سوئیس، ایرلند و اسپانیا در رتبه‌های بالاتر قرار داشتند.

به گزارش روزنامه گاردین، در بازه زمانی هشت ساله پس از ۲۰۰۸ این آمار در انگلیس روند کاهشی بسیار ناچیزی داشته و حدود پنج درصد باقی‌مانده است. هرچند نسبت به سال ۱۹۸۶ افزایش حدود پنج برابری پیدا کرده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین