کد خبر: ۲۰۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشتی آدریان دریا آماده حرکت از تنگه جبل الطارق شد، گفت: طرح جامع توسعه سواحل مکران به تصویب رسیده است و این طرح براساس هدایت شورای عالی سواحل مکران دنبال می‌شود.
ناطقان: محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال 98 یکی از سال‌های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. سالی که ایران در اوج تحریم‌های غیرقانونی در همه شا خص‌ها در حوزه دریانوردی رشد و حرکت مثبت و پایدار دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: رشد تخلیه و بارگیری در بنادر ایران از مرز 60 میلیون تن عبور کرد و صادرات نیز رشد 6 درصدی داشت و حجم واردات هم با رشد 25 درصدی مواجه است.

اسلامی گفت: صنایع دریایی ما در ایجاد ظرفیت و تولید شناور جدید و تعمیر اساسی شناورها و ناوگان نفتکش تولید و اشتغال مناسبی در سال 98 داشته است و این بیانگر ظرفیت بی‌نظیر و اهتمام دستگاه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: اوج اقتدار جمهوری اسلامی ایران ربایش نفتکش ایران به صورت غیرقانونی در جبل‌الطارق بود که انگلیس با توجه به اقدامی غیرقانونی که انجام داده بود مجبور شد، از کشتی ما رفع توقیف کند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: حضور ارتش و سپاه در دریاها و آب‌های آزاد و سرزمینی بیانگر اقتدار ایران است.

* اجرای طرح جامع توسعه سواحل مکران

وی درباره توسعه پس‌کرانه‌ها در بنادر گفت: مهمترین برنامه، اجرای طرح جامع توسعه سواحل مکران است که به تصویب رسیده است، ما یک سند طراحی بلندمدت برای ظرفیت سرزمینی و جمعیتی خود داریم.

اسلامی ادامه داد: این طراحی براساس هدایت شورای عالی سواحل مکران دنبال می‌شود. مهمترین طرح دو منطقه بزرگ صنعتی در حوزه چابهار و بندر جاسک است. این طرح جامع توسط وزارت راه به تصویب رسیده و اجرای آ‌ن را هم وزارت راه دنبال می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با فعال کردن حوزه جاسک که پایانه نفتی و مجتمع بزرگ صنعتی و شهر جدید مکران نیز جزو آن است شاهد رشد در آینده نزدیک باشیم.

وی تاکید کرد: صنایع آب‌بر هم باید به این منطقه بیایند.

* پروازهای حجاج هیچ تاخیری ندارد

اسلامی بیان کرد: پروازهای حج هیچ تاخیری ندارد اما سری اول به دلیل عدم هماهنگی در انتقال حجاج در عربستان هواپیماهای ما را از آسمان این کشور به یزد و ساری برگرداندند و منتظر صدور مجوز پرواز شدند.

* آدریان دریا خدمه دارد

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کشتی آدریان دریا در حال آماده‌سازی برای حرکت است و این کشتی یا خدمه دارد یا خدمه در راه دارد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین