کد خبر: ۲۰۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
امروزه دیگر در اکثر خانه‌ها و ادارات و سازمان‌ها یک مودم وای فای وجود دارد که برای تامین امنیت آن باید هر از چند وقت یک بار رمز وای فای تغییر یابد.
ناطقان: اولین قدم جهت دسترسی به تنظیمات مودم داشتن آدرس IP صفحه تنظیمات مودم یا روتر است، آدرس آی پی روتر شما با آدرس آی پی خصوصی یا عمومی دنیای اینترنت متفاوت است، اما آدرس آی پی روتر شما به راحتی از داخل کامپیوتر شخصی شما و در قسمتی که سایر اطلاعات شبکه در آن وجود دارد قابل شناسایی میباشد.

چگونه آدرس آی پی روتر یا مودم را بیابیم؟

مشخصات آدرس IP بدین شرح می‌باشد که در اکثر آدرس IP روتر‌ها به صورت پیش فرض از آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ استفاده میگردد.
در غیر این صورت معمول‌ترین آدرس‌های روتر به شرح ذیل می‌باشد:

بیشتربخوانید: چگونه مصرف اینترنت گوشی را محدود کنیم؟

۱۹۲.۱۶۸.۰.۱،
۱۹۲.۱۶۸.۱۰.۱،
۱۹۲.۱۶۸.۲.۱
و برای Router Apple از آدرس ۱۰.۰.۱.۱ استفاده می‌کنند.
هنگامی که با کامپیوتر خود وارد شبکه اینترنت می‌شوید، یک آدرس اینترنت وجود دارد که به آن آی پی آدرس می‌گویند. برای این که کامپیوتر‌ها بتوانند بر روی یک شبکه یا بستر اینترنت از یکدیگر به صورت مجزا شناخته شوند، حداقل باید دارای یک آدرس IP باشند. در این صورت بدون این که هیچ اختلالی در مسیر انتقال داده بین مبداء و مقصد بوجود بیاید، هر کامپیوتر داده‌هایی را دریافت یا ارسال می‌کند که فقط مختص به همان کامپیوتر باشد. راه ارتباطی شبکه داخلی با دنیای اینترنت مود و یا روتر میباشد که جهت یافتن آدرس ip خود روتر در خصوص اعمال تنظیمات برروی آن میتوان از روش‌های زیر یاری گرفت:

روش اول: از خط فرمان برای پیدا کردن آدرس آی پی روتر خود استفاده کنید ساده‌ترین روش برای پیدا کردن آدرس آی پی روتر از طریق خط فرمان است. در این حالت با یک فرمان ساده شما به تمام جزئیات دسترسی خواهید داشت.

برای شروع کار، روی صفحه کلید خود کلید‌های Windows+R را فشار دهید، این کار برنامه Run را باز خواهد کرد. حالا در قسمت فیلد خالی برنامه Run عبارت cmd را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید. بعد از آن شما یک برنامه با صفحه سیاه را مشاهده خواهید کرد، این همان خط فرمان یا Command prompt است. در اینجا عبارت ipconfig را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. شما در این پنجره پارامتر‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد، آدرس آی پی روتر شما در قسمت Default Gateway قرار دارد. تنها کافی است این آدرس را داخل نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید و بعد از آن شما قادر خواهید بود به صفحه ورود به تنظیمات روتر خود دسترسی داشته باشید.

روش دوم: آدرس آی پی روتر از طریق جزئیات شبکه
اگر شما با استفاده از خط فرمان راحت نیستید، می‌توانید آدرس آی پی روتر خود را از طریق تنظیمات شبکه کامپیوتر شخصی خود نیز پیدا کنید. قبل از شروع کار اطمینان حاصل کنید که چه با روش بی سیم یا از طریق کابل اترنت به شبکه متصل باشید. در صفحه دسکتاپ روی آیکون نردبانی یا آیکون مانیتور کلیک (بسته به اینکه شما چگونه به شبکه متصل شده اید) سپس گزینه Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید.
حال یک پنجره نمایان خواهد شد، در این پنجره روی لینک آبی رنگ کنار گزینه Connection کلیک کنید. نام این لینک بر اساس وضعیت اتصال شما میتواند متفاوت باشد، برای مثال این نام Local Area Connection ۸ است. در پنجره بعدی، روی Details کلیک کنید تا در یک پنجره جداگانه تمام جزئیات مربوط به شبکه خود را مشاهده کنید. در اینجا آدرس آی پی روتر در کنار گزینه Default Gateway مشخص شده است.
برچسب ها: آدرس آی پی ، مودم ، رمز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین