کد خبر: ۲۰۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
یک کارشناس بهداشت گفت: ضدعفونی‌کننده‌ها به سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک برای منظوری کاربرد دارند.
ناطقان: اعظم محمدی، کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تفاوت بین ضدعفونی کننده‌ها و گندزدا‌ها اظهار کرد: گندزدا‌ها موادی شیمیایی هستند که برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا روی محیط بی‌جان به کار می‌روند؛ مانند ضدعفونی کردن سطوح یا تجهیزات، در حالی که ضدعفونی کننده‌ها برای نابودی یا وقفه رشد عوامل بیماری‌زا روی نسوج زنده مانند پوست انسان استفاده می‌شوند.
 انواع ضدعفونی کننده‌ها و گندزدا‌ها

او ضدعفونی کننده‌ها و گندزدا‌ها را به سه دسته با درجه بالا، متوسط و ضعیف تقسیم‌بندی کرد و گفت: از ضدعفونی کننده‌های با درجه بالا می‌توان به پراکسید هیدروژن، پراستیک اسید، گلوتارآلدنید و فرمالدئید اشاره کرد.



کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: کلر و ترکیبات آن، ید و ترکیبات آن و الکل‌ها از جمله ضدعفونی کننده‌های با درجه متوسط هستند، فنول و ترکیبات آن، ترکیبات آمونیوم‌کواترنر (سولفاکتانت‌ها) هم جزو ضدعفونی‌کننده‌های با درجه ضعیف به شمار می‌آیند.

محمدی تأکید کرد: پیش از ضدعفونی کردن دست‌ها، باید آنها را به طور صحیح بشوییم، سپس بسته به اینکه برای چه منظوری قصد داریم دست‌ها را ضدعفونی کنیم، روش ضدعفونی کردن متفاوت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین