کد خبر: ۲۰۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
گاهی به دلیل انسداد منافذ پوستی، مو‌های ریز نمی‌تواند در سطح پوست رویش داشته باشد، اما کمپرس گرم و مرطوب یا استفاده از سشوار می‌تواند به بازشدن منافذ پوستی و رشد بهتر مو‌ها کمک کند.
ناطقان: مو‌های زیر پوستی افزون بر این که ظاهر نازیبایی در پوست فرد ایجاد می‌کند، باعث درد و جوش هم می‌شود. در ادامه به توضیحات بیشتر در این باره می‌پردازیم:

شیوه اپیلاسیون

اگرچه استفاده از «موم» و دستگاه «اپیلاسیون» امروزه در حذف مو‌های زائد کاربرد زیادی دارد، اما این روش‌ها زمینه ساز ایجاد مو‌های زیرپوستی خواهند بود. در واقع استفاده از موم، فولیکول‌های مو را ضعیف می‌کند و در نتیجه مو قدرت کافی برای رشد و بالا آمدن از سطح پوست را ندارد. همچنین دستگاه اپیلاسیون نیز باعث ایجاد مو‌های زیرپوستی است، زیرا بدون این که مو کاملا از ریشه بیرون آید، جدا می‌شود.

رعایت نکردن بهداشت پوست

فولیکول‌های مو باید از موانعی مانند چربی پوست، سلول‌های مرده، باکتری‌ها و حتی آلودگی‌ها بگذرند تا به سطح پوست برسند. اگر بهداشت پوست به خوبی رعایت نشود، تار‌های مو، زیر این موانع باقی می‌مانند و همان جا رشد می‌کنند. به همین دلیل پاک سازی هفتگی پوست، شست وشو و رطوبت رسانی روزانه توصیه می‌شود.

اصلاح نادرست

اصلاح یا تراشیدن، رایج‌ترین روش حذف مو‌های زائد است، اما پیش از آن حتما باید پوست به آب و صابون آغشته شود. همچنین بهتر است پس از تراشیدن نیز لوسیون استفاده شود و نباید تراشیدن در جهت مخالف رویش مو‌ها باشد. باید با فشار مختصری انجام و هر بار تیغ جدید استفاده شود.

پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ

این نوع لباس‌ها به پوست می‌چسبد و مانع از تنفس طبیعی پوست می‌شود. در این حالت لایه اپیدرم آسیب دیده و ایجاد مو‌های زیرپوستی تسهیل می‌شود. به خصوص پس از تراشیدن یا اپیلاسیون نباید چنین لباس‌هایی پوشید. کیفیت لباس‌های نخی همیشه بهتر از الیاف مصنوعی است.

پیشگیری از " مو‌های زیرپوستی"

گاهی به دلیل انسداد منافذ پوستی، مو‌های ریز نمی‌تواند در سطح پوست رویش داشته باشد، اما کمپرس گرم و مرطوب یا استفاده از سشوار می‌تواند به بازشدن منافذ پوستی و رشد بهتر مو‌ها کمک کند.

پس از اپیلاسیون، پوست را با آب سرد بشویید و از روغن کالاندولا یا ژل آلوئه ورا برای تسکین آن استفاده کنید.

ممکن است در مراکز زیبایی یا حتی منزل

چند روز یا حتی چند هفته از مقداری موم استفاده شود، اما بهترین توصیه این است که پس از گرم کردن، موم فقط برای یک بار مصرف و از گرم کردن و مصرف چندین نوبت آن اجتناب شود.

گاهی مو‌ها در لایه سطحی پوست به دام می‌افتندکه می‌توان آن‌ها را به آرامی بیرون آورد. البته نباید مو کشیده شود، زیرا موجب تحریک پوستی و حتی عفونت می‌شود. در این شرایط، دست‌ها و سطح پوست باید با آب و صابون شسته و پنس یا موچین نیز با کمی الکل ضدعفونی شود. پس از بیرون آوردن مو نیز بهتر است سطح پوست با ژل آلوئه ورا یا روغن درخت چای ماساژ داده شود.

پوست خشک بیشتر مستعد ایجاد مو‌های زیرپوستی است بنابراین استفاده از مرطوب کننده‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، آووکادو و... برای رطوبت رسانی عمقی و طولانی‌تر پوست توصیه می‌شود.

در صورت اپیلاسیون با موم نباید در فواصل اپیلاسیون، از تیغ استفاده کرد. در واقع باید اجازه داد تا مو‌ها دوباره رویش پیدا کند و تراشیدن در این فاصله موجب باقی ماندن برخی از مو‌ها در زیر پوست می‌شود.
برچسب ها: چرایی ، موها ، زیر پوستی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین