کد خبر: ۲۰۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
وزیر نیرو با اشاره به اینکه امسال رکورد صادرات برق شکسته شد، گفت: در بازه زمانی اول خرداد تا 20 مرداد حدود 2.3 میلیارد کیلووات ساعت انرژی صادرات برق داشتیم که این میزان بیشترین مقدار صادرات در سال‌های اخیر بوده است.
ناطقان: رضا اردکانیان با اشاره به اینکه امسال شاهد رکورد صادرات برق بودیم، گفت: در بازه زمانی اول خرداد تا 20 مرداد معادل حدود 2.3 میلیارد کیلووات ساعت انرژی صادرات برق داشتیم که این میزان بیشترین مقدار صادرات در سال‌های اخیر بوده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه پیک مصرف برق امسال از رشد یک درصدی برخوردار بود، گفت: در طی 10 سال اخیر پشت بار پیک مصرف برق کشور بالغ بر 5.22 درصد بوده است اما در تابستان امسال بدون اعمال خاموشی و افزایش مصرف برق در بخش صنایع اوج بار حدود یک درصد بوده است.

اردکانیان تاکید کرد:‌اگر در تابستان امسال موفق نشده بودید تا از طریق مدیریت بار مصرف صرفه‌جویی برق انجام دهیم باید سرمایه‌گذاری زیادی برای ساخت نیروگاه انجام می‌دادیم چرا که امسال موفق شدیم سه هزار و 874 مگاوات صرفه‌جویی کنیم. پس اگر می‌خواستیم برای تامین این میزان برق نیروگاه احداث کنیم باید 5 هزار و 350 مگاوات نیروگاه جدید احداث می‌شد که همین میزان ساخت نیروگاه جدید نیازمند سرمایه‌گذاری بالغ بر 3.7 میلیون یورویی بود.

وی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی 3 هزار و 874 مگاوات در تابستان امسال نشان می‌دهد که به یک تجربه و اخلاق صحیح مصرفی برای عبور از اوج بار مصرف برق دست پیدا کردیم.

وزیر نیرو گفت:‌امسال پیش‌بینی کرده بودیم تا با اعمال 11 برنامه مدیریت مصرف 3 هزار مگاوات برق صرفه‌جویی شود. اما همکاری بسیار مناسب توسط تمامی مشترکان برق موجب شد تا در تابستان امسال به رکورد 3 هزار و 874 مگاوات دست پیدا کنیم.

اردکانیان تصریح کرد:‌بنده به عنوان نماینده کسانی که در چرخه مدیریت توامان تولید و مصرف در حال فعالیت هستند، اعلام می‌کنم که پیک تابستان امسال با موفقیت کامل انجام و بدون خاموشی سپری شد.

وی  گفت:‌در 12 استان با بهره‌گیری 15 نیروگاه جدید توانستیم به رکورد 3 هزار و 250 مگاواتی افزایش تولید در طول یک سال دست پیدا کنیم که این اتفاق در طی سالیان گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گفته وزیر نیرو با رفع موانع تولید و نوآوری در سیستم نیروگاه‌های موجود توانستیم 570 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کنیم.

اردکانیان که در همایش روابط عمومی‌های وزارت نیرو سخنرانی می‌کرد، گفت: دوره آنچه مدیران بدون پست را راهی روابط عمومی می‌کنیم، گذشته است چرا که در روابط عمومی‌ها نیازمند متخصص‌ترین افراد هستیم چرا که اصلی‌ترین جبهه کار ما در حوزه آب و برق با مردم است و این دفاتر روابط عمومی نقش مهمی در ارتباط بین این دو بخش ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: ما نیازمند بازبینی عمیق ارتباط با مردم هستیم چرا که مسئولیت مشترک تمامی ما افزایش احساس رضایتمندی در مردم است. نقش روابط عمومی‌ها به خصوص در حوزه آب و برق در این عرصه بسیار بالاست.

وزیر نیرو همچنین از نظام نامه انتصابات صنعت آب و برق که به زودی ابلاغ خواهد شد، خبر داد و گفت: روابط عمومی تمام شرکت‌ها نیازمند یک بازبینی کامل در وظایف خود هستند. بنابراین انتظار داریم همفکری مناسبی صورت گیرد تا نقش روابط عمومی‌ها در دوران مدیریت توأمان عرضه و تقاضا به خوبی مشخص شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین