کد خبر: ۲۰۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
بندر مسافری شهید ذاکری قشم به علت افزایش سرعت باد، ارتفاع زیاد امواج و تلاطم دریا تا اطلاع بعدی تعطیل شد.
ناطقان: هم اینک سرعت باد در تنگه هرمز به ۲۴ نات و ارتفاع موج به پنج پا رسیده و بیشینه وسعت دید ۶ کیلومتر است.

مناطق دریایی شرق و مرکز تنگه هرمز شامل بندرعباس، قشم، درگهان، هرمز، لارک و هنگام تحت تأثیر بادهای شرقی و جنوب شرقی مواج هستند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله این بندر بازگشایی می‌شود.

علی اشتری خاطر افزود: تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

وی ادامه‌داد: همچنین فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله‌های گردشگری ادامه دارد.

صیادان در پناهگاه مناسب مستقر شوند

اشتری تصریح‌کرد: دریانوردان و به خصوص صیادان در محدوده بندرهای مرکزی هرمزگان از جمله قشم، هرمز و لارک و نواحی شرقی تنگه هرمز هر چه زودتر برای استقرار در پناهگاه مناسب و تمرکز نداشتن در دریا اقدام کنند.

وی افزود: همچنین لنگرگاههای قشم، بندرعباس، هرمز و لارک باید برای بادهای شدید به همراه گرد و خاک و کاهش دید افقی در لحظات پیش رو را داشته باشند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم خاطرنشان‌کرد:شدت جریان باد قابل ملاحظه و برای تردد ایمن شناورهای تنجاری، مسافری و صیادی خطرناک است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین