کد خبر: ۲۰۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
وزیر کشور عراق گفت: نیروهای مسلح و دفاعی کشور عراق برای تأمین امنیت این مراسم بزرگ فعالانه حضور خواهند داشت.
ناطقان: سرلشکر یاسین طاهر الیاسری وزیر کشور عراق به‌اتفاق هیئت همراه با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ستاد فرماندهی ناجا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر یاسین طاهر الیاسری در این دیدار با ابلاغ سلام گرم نخست وزیر و فرماندهی نیروهای مسلح عراق به فرمانده نیروی انتظامی، گفت: از نزدیک شاهد بودم که پلیس جمهوری اسلامی ایران از تجهیزات فنی، پیشرفته و بسیار نوین برای تأمین امنیت شهروندان خود استفاده می‌کند، مایلیم که از دانش و تجربیات بسیار گران‌سنگ این پلیس بهره ببریم.

وزیر کشور عراق با اشاره به تمهیدات صورت‌گرفته برای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع)، تصریح کرد: تسهیل تردد و تأمین امنیت زوار اربعین برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت کشور ایران و عراق به امضاء رسید.

وی افزود: هدف از امضاء این تفاهم‌نامه همکاری در تسهیل تردد زوار اربعین و خدمات‌دهی مطلوب به آنها است.

طاهر الیاسری با اشاره به توافقات صورت‌گرفته در راستای بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید (ویزای) اربعین، خاطرنشان کرد: هرساله شاهد خیل حضور زوار ایرانی در کنگره بزرگ اربعین هستیم و قطعاً با اقدامات صورت‌گرفته در سال جاری بر میزان جمعیت افزوده خواهد شد.

وزیر کشور عراق با اشاره به تمهیدات دولت عراق برای تأمین امنیت مراسم اربعین، گفت: نیروهای مسلح و دفاعی کشور عراق برای تأمین امنیت این مراسم بزرگ فعالانه حضور خواهند داشت.

وی تأکید کرد: در سالهای گذشته مردم کشور عراق سعی در میهمان‌نوازی شایسته از زوار داشتند و امسال نیز همین‌طور خواهد بود و در تلاش هستیم که خدمات مطلوبی به زوار ارائه دهیم.

طاهر الیاسری در این دیدار همچنین خواستار تقویت همکاری‌های پلیسی  میان کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق شد.
منبع: مهر
برچسب ها: زائران ، اربعین ، مراسم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین