کد خبر: ۲۰۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
معاون بهداد نیروی انتظامی از پایش بهداشت روان ماموران پلیس خبر داد.
ناطقان: سرهنگ محمدرضا حسینی درباره پایش بهداشت روان ماموران ناجا درحین استخدام و طول خدمت ، اظهار کرد: پلیس ایران یکی از سختگیرانه‌ترین تست‌های روانشناسی و روانپزشکی را هنگام جذب و نیز در طول خدمت دارد و ما در مورد استانداردهای روانی لازم برای ماموران پلیس کوتاه نمی‌آییم و هرفردی که استخدام شود باید این مراحل را طی کند.

وی ادامه داد: در همین راستا ما وضعیت بسیار مناسبی در مقایسه با پلیس بسیاری از کشورها داریم، به عنوان مثال برابر نتایج یک بررسی وضعیت ماموران کشور ما در مقایسه با کشوری مثل آمریکا 300 درصد بهتر است.

وی در مورد اینکه پایش‌های بهداشت روان حین خدمت ماموران چگونه پلیس چگونه است، گفت: ما هر دو سال پایش سلامت داریم و ماموران هم از نظر جسمی و هم ازنظر روانی بررسی می‌شوند.

حسینی درمورد مامورانی که ممکن است دارای اختلال روانی تشخیص داده شوند نیز گفت: در بررسی‌ها سطح سلامت افراد بررسی شده و آنان سطح بندی می‌شوند و بر همین اساس نیز تصمیم گرفته می‌شود که در کدام یگان خدمت کنند. در میان اگر افرادی دارای اختلال خاصی هم باشند پرونده‌شان در شورای پزشکی که به همین منظور تشکیل می‌شود بررسی خواهد شد.

معاون بعداد ناجا در مورد اینکه آیا امکان پایان همکاری با چنین افرادی نیز وجود دارد یا خیر، به ایسنا گفت: افرادی که سطح سلامتیشان متناسب با شرایط کار با پلیس نباشند بازنشسته می‌شوند.

حسینی در مورد اینکه آیا فرمانده‌هان نیز تحت چنین پایش‌های قرار می‌گیرند،گفت: تست روانشناسی از این افراد اخذ شده و در مواردی مانند ارتقا و انتصابات نیز لحاظ می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین