کد خبر: ۲۰۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها تعداد زوار اربعین امسال بیش از سال‌های گذشته خواهد بود، خاطرنشان کرد:‌ برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش حداقل 30 درصدی زوار انجام شده و از تمام ظرفیت‌های موجود جهت ارائه خدمات مطلوب استفاده می‌کنیم.
ناطقان: ارسلان زارع در جلسه ستاد اربعین حسینی استان، از حضور گسترده مردم در برپایی جشن‌های دهه امامت و ولایت قدردانی کرد و گفت: از برادران و خواهران اهل سنت گیلان به جهت مشارکت و حضور گسترده در این مراسمات که نشان‌دهنده وحدت و وفاق مسلمانان این کشور خصوصا استان گیلان است، تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و انسجام در برگزاری جلسات کمیته‌های 12گانه ستاد اربعین استان، اظهار کرد: عملکردها باید براساس سیاست‌های ابلاغی ستاد مرکزی اربعین باشد و همزمان با شروع ثبت‌نام‌ها از طریق سامانه سماح نظارت‌ها و هماهنگی‌ها نیز تشدید شود.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها تعداد زوار امسال بیش از سال‌های گذشته خواهد بود، خاطرنشان کرد:‌ برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش حداقل 30 درصدی زوار انجام شده و از تمام ظرفیت‌های موجود جهت ارائه خدمات مطلوب استفاده می‌کنیم.

این مقام مسئول از آمادگی 52 دفتر خدمات زیارتی استان برای ثبت‌نام زائران گیلانی اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: استان گیلان امسال 18 موکب اربعین دارد و حرکت این موکب‌ها به کشور عراق از 15 شهریورماه آغاز می‌شود.

وی متذکر شد:‌ اربعین سال گذشته حدود 15 هزار زائر از قفقاز و داغستان از گیلان به کربلای معلی مشرف شدند و پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد تا 20 هزار نفر افزایش یابد.

زارع به ضرورت تمهید برخی موارد ضروری متناسب با نیاز زائران اشاره و تصریح کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت راه‌آهن، افزایش ورودی‌ها و خروجی‌ها در پایانه مرزی آستارا برای جلوگیری از صف‌های طولانی، اطلاع‌رسانی به‌موقع جهت ثبت‌نام زوار و پوشش خبری مطلوب باید مورد توجه کمیته‌های مربوطه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت و سلامت در مسیر برگزاری همایش اربعین حسینی، یادآور شد: برگزاری اجتماع بزرگ اربعین در شرایطی امن و آرام جلوه‌ای از وحدت مسلمانان و عظمت اسلام است که همکاری مضاعف کمیته‌های ستاد، سازمان‌های مردم‌نهاد، شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و خیران را می‌طلبد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پیش بینی ، زوار ، اربعین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین