کد خبر: ۲۰۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور از پرداخت ۱۰۰ دینار ارز به زوار با هماهنگی بانک مرکزی خبر داد و یادآور شد: زائران اربعین هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح باید مبلغ ۲۵ هزار تومان بابت بیمه پرداخت کنند.
ناطقان:امیر مرادی در جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان، با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح از روز جمعه، اول شهریورماه ۹۸ آغاز می‌شود، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین ایران و عراق، روادید سفر اربعین حذف شده است.

وی همچنین از اضافه شدن مرز خسروی به عنوان مرز چهارم خروجی زائران اربعین خبر داد و گفت: یکی از شاخص‌های خوب تفاهم‌نامه مذکور افزایش مدت زمان سفر اربعین است و لذا کاروان‌های موکب‌دار می‌توانند از اول تا دهم محرم اعزام شوند. با هماهنگی گمرک مواد غذایی و کالا‌های پلمپ شده در ایران بدون مشکل از مرز عراق عبور خواهند کرد.

مشاور و مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین کشور حذف روادید را موجب افزایش زوار اربعین دانست و افزود: مواجه شدن با چنین جمعیتی نیازمند مدیریت توسط فرمانداران است، زیرا کشور عراق تنها توانایی پذیرش ۲.۵ میلیون زائر را دارد.

مرادی با بیان اینکه در اربعین گذشته تنها در یک روز ۲۹۰ هزار نفر از مرز ایران خارج شدند، گفت‌: امسال برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و حمل و نقل آسان زوار، استان‌های ایلام، همدان، لرستان و کرمانشاه را برای انتقال زوار تعیین کرده‌ایم و زوار از این استان‌ها باز خواهند گشت.

وی با اشاره به جابجایی زائران از مرز مهران به استان‌های مذکور از طریق اتوبوس‌های شهری، اضافه کرد: اعتبارات لازم برای چهار استان همجوار خوزستان در نظر گرفته شده که ۷۵ میلیارد تومان برای ایلام و ۲۵ میلیارد تومان برای لرستان و کرمانشاه است و لذا اعتباری ویژه‌ای برای آستارا و رودبار جهت استقبال از زوار خارجی اربعین تخصیص خواهد یافت.

مشاور و مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور ضمن قدردانی از سپاه قدس گیلان جهت ساماندهی زوار خارجی، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال شاهد ورود ۲۰ هزار زائر اربعین از مرز آستارا باشیم.

وی از پرداخت ۱۰۰ دینار ارز به زوار با هماهنگی بانک مرکزی خبر داد و یادآور شد: زائران هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح باید مبلغ ۲۵ هزار تومان بابت بیمه پرداخت کنند که این بیمه تا سه میلیون تومان شامل درمان سرپایی، ۴۵ میلیون تومان شامل هزینه‌های درمانی و ۳۰۰ میلیون تومان شامل حوادث غیرمترقبه می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین