کد خبر: ۲۰۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
با توجه به وزش بادهای ۱۲۰ روزه و افزایش میزان گرد و غبار در سیستان باید با انجام اقداماتی چون حفظ پوشش گیاهی موجود، ایجاد پوشش گیاهی جدید و پرهیز از برداشت شن و ماسه از بستر هامون ضمن جلوگیری از فرسایش خاک، به کاهش گردوغبار کمک کرد.
ناطقان: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: برداشت‌های غیراصولی و غیرمجاز شن‌وماسه و پوشش گیاهی تالاب هامون نظیر لویی، اشک و غیره منجر به تخریب محیط‌زیست و سبب افزایش گردوغبار و آلودگی هوای منطقه سیستان شده است.

وحید پورمردان با اشاره به اینکه استفاده از هوای پاک حق مردم سیستان است، اظهار داشت: با توجه به وزش بادهای ۱۲۰ روزه و افزایش میزان گرد و غبار در سیستان باید با انجام اقداماتی چون حفظ پوشش گیاهی موجود، ایجاد پوشش گیاهی جدید و پرهیز از برداشت شن و ماسه از بستر هامون ضمن جلوگیری از فرسایش خاک، به کاهش گردوغبار کمک کرد.

وی گفت: محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان به اتفاق یگان حفاظت محیط‌ زیست زابل به صورت مداوم در پناهگاه حیات وحش هامون گشت‌زنی می‌کنند تا از برداشت شن و ماسه، خاک و پوشش گیاهی از مناطق ممنوعه پناهگاه حیات وحش توسط عده‌ای منفعت طلب و سودجو که موجب تشدید پدیده گرد و غبار می‌شوند جلوگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان با انجام گشت و کنترل‌های چند روز اخیر یک دستگاه کامیون ۱۰ تن که اقدام به برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر تالاب هامون کرده بوده را پس از تعقیب و گریز چند ساعته متوقف و ضمن تشکیل پرونده به جرم برداشت غیرمجاز از بستر تالاب و پناهگاه حیات وحش هامون به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی بیان کرد: همچنین چند خودرو سبک که اقدام به برداشت غیرمجاز از پوشش گیاهی تالاب کرده بودند شناسایی و اخطار زیست محیطی دریافت کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین