کد خبر: ۲۰۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی:
آیت الله سید احمد علم الهدی با انتقاد ازاستخدام امور ابتذال برای هنر، گفت: مسأله‌ای که امروز در کشور داریم، مقابله با هنر نیست، کسی که با هنر مخالف است در واقع با علم مخالف است ما با استخدام فرهنگ ابتذال در هنر مخالف هستیم.
ناطقان: آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز درجشنواره سراسری فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن تأکید بر استفاده از آموزه‌های قرآن در مسیر تحقق توسعه گفت: در دوران جاهلیت، قرآن مردم را هدایت کرد اما ابزار اولیه‌ای که پیامبر در هدایت مردم به کار گرفت، هنر بود، هنر قرآن، مردم جاهلی آن دوران را هدایت کرد بنابراین هنر، مقدم بر فکر و علم، هدایتگری قرآن بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه  قراردادن قرآن به عنوان محور اصلی، راهنمای این مسئولیت خطیر و پیشرفت در مسیری که همه‌ی مردم انتظار دارند، اقدامی است که در این جشنواره صورت گرفته، خاطرنشان کرد:  باید در توسعه نظام و انقلابمان به قرآن متمسک شویم، اگر هنر در استخدام جریانات الهام گرفته از قرآن سوار شود، می‌توانیم بر دنیا مسلط شویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای  نقطه امید در مسیر رشد کشور است که دشمنان دین و انقلاب، اقتصاد نظام ما را هدف قرار داده است، عنوان کرد: چیزی که می‌تواند نیروی توانمند انسانی ما را در نقطه خوبی قرار دهد، نهاد آموزشی و فرهنگی است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: فرهنگ در هر جامعه‌ای بر بنیان هنر است و فرهنگ هر جامعه‌ای را، هنر جهت می‌دهد، اگر هنر در خدمت امور مبتذل قرار گرفت، فرهنگ جامعه دچار ابتذال می‌شود و در نهایت به زوال و سقوط روی می‌آورد اما اگر هنر در استخدام ابتذال نباشد و در خدمت انسان‌سازی باشد، فرهنگ جامعه، خود به خود مردم را به جهت پیشرفت سوق می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه‌ افزود: امروز، توسعه ما در جنگ اقتصادی با دشمنان به سه عامل نیروی انسانی، سرمایه و فناوری بستگی دارد؛ خوشبختانه در بحث نیروی انسانی، در کشوری با بیش از ۸۰ میلیون جمعیت هستیم که اکثر این جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند. در بحث سرمایه نیز، تراکم نقدینگی یک هزار و 800 میلیارد، بزرگترین تراز سرمایه‌ای است که اگر در هر عرصه‌ای اقدام کنیم، ثمره  می‌بینیم و نیازی به دشمنان و خارج نیست.

وی خاطرنشان کرد: قرن ۲۱، قرن فرهنگ و ایدئولوژی است، این قرن به جهت صیانت از فرهنگ اسلامی است. در مسئله توسعه ارتباطات، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها وارد میدان رقابت می‌شوند و قوی‌ترین فرهنگ، فرهنگ رایج است. اگر فرهنگ اسلام در این میدان برنده شود، قوی‌ترین فرهنگ است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این مطلب که  مردم ما استعدادهای برجسته‌ای دارند و برای تحقق این استعدادها، چشم‌ها به سمت دانشگاه فنی و دوخته شده است، اظهار کرد: شرایط امروز کشور از لحاظ امکانات بودجه‌ای ممکن است کفایت این امر را نکند، اما قدم اول در رشد دانشگاه را، استاد و هیئت علمی دانشگاه برمی‌دارد. این‌ها می‌توانند باوجود فقدان بودجه، بزرگترین قدم‌ها را در جهت توسعه دانشگاه بردارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از استخدام امور ابتذال برای هنر، اظهار کرد: مسأله‌ای که امروز در کشور داریم، مقابله با هنر نیست. کسی که با هنر مخالف است در واقع با علم مخالف است ما با استخدام فرهنگ ابتذال در هنر هستیم.

گفتنی است؛ در این مراسم توسط امام جمعه مشهد، رئیس دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و دیگر مسئولان حاضر در جشنواره  از قرآن سوزن دوزی شده‌ای که ۱۵ سال کارش به طول انجامید، رونمایی شد. این قرآن توسط دانشجویان کارآموز طراحی دوخت تکمیل شده و به اتمام رسیده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین