کد خبر: ۲۰۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
سفیر چین:
چانگ هووآ به رایزنی‌های دو کشور چین و ایران برای یافتن راه‌حل‌های مناسب و برطرف کردن موانع تأکید کرد و افزود: اکثر کشورها با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا مخالف هستند و امکان ندارد که این تحریم‌ها درازمدت باشد.
ناطقان: چانگ هووآ، ظهر امروز در دیدار با استاندار زنجان، اظهار کرد: هزاران سال پیش، جاده ابریشم بین چین و ایران پیوند برقرار کرده و زنجان در این مسیر جای گرفته است؛ از میراث‌فرهنگی این استان از جمله گنبد سلطانیه بازدید کردم که تاریخ و فرهنگ این خطه را به نمایش می‌گذارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشور چین ابتکار جدیدی برای احیای این جاده در نظر گرفته است، همکاری دو کشور ایران و چین برای احیای این جاده تاریخی به نفع دو کشور است اما تحریم‌های آمریکا موانع و مشکلاتی را برای همکاری دو طرف ایجاد کرده است.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران بر افزایش اعتماد بین ایران و چین تأکید کرد و افزود: ما باید به هم اعتماد داشته باشیم و همکاری‌ها را ادامه دهیم، دولت چین همواره قاطعانه با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا مخالفت کرده است و از برجام حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این از شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی در زنجان بازدید کرده، بیان کرد: این شرکت‌ها اذعان کردند که مورد حمایت استانداری هستند و خواهشمندیم استانداری تسهیلاتی را برای این شرکت‌ها در نظر بگیرد و امنیت سرمایه‌گذاران و شهروندان چینی را تأمین کند. معتقدیم در آینده با فراهم شدن تسهیلات، تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران چینی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری شوند.

سفیر چین در ایران به همکاری خوب اتاق بازرگانی ایران و چین اشاره کرد و یادآور شد: می‌توان در این مناسبات، ظرفیت‌های زنجان را بررسی کنیم. خواستار توسعه روابط با ایران هستیم اما تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا مشکلاتی را برای سرمایه‌گذاران چینی به‌وجود آورده است.

هووآ به سفر مسئولان عالی‌رتبه ایران از جمله رئیس قوه مجریه و رئیس قوه مقننه به چین اشاره کرد و گفت: در دیدار این مقامات با رئیس‌جمهور چین، همکاری‌های دوجانبه مورد بحث قرار گرفته و رهبران دو کشور به این نتیجه رسیدند که این همکاری را دنبال کنیم.

وی به رایزنی‌های دو کشور چین و ایران برای یافتن راه‌حل‌های مناسب و برطرف کردن موانع تأکید کرد و افزود: اکثر کشورها با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا مخالف هستند و امکان ندارد که این تحریم‌ها درازمدت باشد.

هووآ با اشاره به اینکه پیش از این در هفت کشور عرب زبان کار کرده و اکنون در ایران مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: وسعت و جمعیت ایران از این هفت کشور بیشتر است و ایران تعداد بیشتری از میراث‌فرهنگی ثبت شده در یونسکو را به خود اختصاص داده است.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران ادامه داد: ایران از لحاظ منابع‌طبیعی، فرهنگی و جمعیتی، ظرفیت‌های فراوانی دارد که چشم‌انداز روشنی را برای این کشور ترسیم کرده است. خواستار این هستیم که همکاری عمل‌گرا را با این کشور تقویت کنیم.

وی در پاسخ به صحبت‌های استاندار زنجان در مورد وجود ظرفیت‌های وارداتی و صادراتی و تبادل علم و دانش با زنجان، بیان کرد: کشور چین در آینده نزدیک دو نمایشگاه در حوزه کالاهای وارداتی و صادراتی و نیز فناوری‌های نوین برگزار خواهد کرد که ایران نیز در این نمایشگاه حضور خواهد یافت و می‌توانند محصولات زنجان را نیز در این نمایشگاه به نمایش بگذارند تا تجار چینی با آن آشنا شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین