کد خبر: ۲۰۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل:
نیکی هیلی در واکنش به اقدام فرانسه در دعوت از «محمد جواد ظریف»گفت: این برای رئیس جمهور دونالد ترامپ و سایر رهبران جی ۷ توهین آمیز است. ایران از تروریسم در هرجایی حمایت کرده و همچنان شعار مرگ بر آمریکا می دهد. اقدام ماکرون در این کار (دعوت از ظریف) بسیار ریاکارانه بود.
ناطقان: «نیکی هیلی» در این پیام که در توئیتر منتشر شده آورده است: این برای رئیس جمهور دونالد ترامپ و سایر رهبران جی ۷ توهین آمیز است. ایران از تروریسم در هرجایی حمایت کرده و همچنان شعار مرگ بر آمریکا می دهد. اقدام ماکرون در این کار (دعوت از ظریف) بسیار ریاکارانه بود.

عصر روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، به دعوت همتای فرانسوی خود در محل برگزاری نشست جی ۷ حاضر شد و بدنبال آن کاخ الیزه طی بیانیه ای مذاکرات رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران را «مثبت» برشمرد.

در بیانیه دفتر ریاست‌ جمهوری فرانسه آمده است که پاریس به رایزنی با تهران ادامه می‌دهد.

لازم به ذکر است که وزیر خارجه کشورمان طی مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس گروه هفت با امانوئل مکرون دیدار کردم پس از رایزنی هایی که با وزیر خارجه فرانسه داشتم.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان طی مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: دیپلماسی فعالانه ایران برای دستیابی به همکاری های سازنده ادامه دارد.

وی در ادامه آورده است: در حاشیه اجلاس گروه هفت با امانوئل مکرون دیدار کردم پس از رایزنی هایی که با وزیر خارجه فرانسه داشتم. سپس نشستی مشترک با نماینده های بریتانیا و آلمان داشتم. راه پیش رو سخت است، اما ارزش تلاش کردن دارد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین