کد خبر: ۲۰۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
نخست‌وزیر پاکستان در جریان گفت‌وگوی تلفنی با ولیعهد عربستان به بررسی تحولات منطقه پرداخت.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری عربستان، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان تماس تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برقرار کرد و در جریان این تماس، دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه منطقه کشمیر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

کشمیر از ۱۹۵۴ تا پنجم اوت ۲۰۱۹ طبق قانون اساسی هند از وضعیت ویژه برخوردار بود که به آن اجازه می‌داد طبق قوانین خودش عمل کند. مفاد ویژه همچنین از حق شهروندی این منطقه حفاظت می‌کرد؛ طبق آن افراد غیر بومی از ساخت و ساز و خرید زمین منع می‌شدند تا هویت مذهبی، فرهنگی و قومیتی آن محفوظ بماند.  

هند و پاکستان هر دو بر بخشی از کشمیر کنترل دارند اما روی کل آن مدعی هستند. چین هم کنترل بخشی از این منطقه مورد مناقشه را در دست دارد اما این هند و پاکستان هستند که دو بار بر سر کشمیر جنگیده‌اند. برخی از گروه‌های کشمیری برای کسب استقلال از حاکمیت هند یا اتحاد با پاکستان مبارزه می‌کنند. بر اساس گزارش چندین گروه حقوق بشری، هزاران تن از ۱۹۸۹ در این منطقه کشته شده‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین