کد خبر: ۲۰۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
وزیر صنعت از تسهیلات ویژه واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی و تعرفه صفر درصد و توزیع گوشت مرغ با قیمت 12 هزار و 900 تومان خبر داد.
ناطقان: رضا رحمانی با اشاره به برخی دغدغه‌های مردم درباره مشکلات تولید و توزیع اقلام مورد نیاز آنها، گفت: برای اینکه بتوان از افزایش قیمت ها و نوسانات افزایش قیمت های مایحتاج مردم جلوگیری کرد، راهبرد افزایش تولید و کنترل بازار را در پیش گرفته ایم.

وی حمایت از تولید داخل را سیاست راهبردی وزارت صنعت اعلام کرد و افزود: راه حل مشکلات اقتصادی، افزایش تولید است.

وزیر صنعت درباره قیمت و زمان تحویل خودرو نیز با اشاره به چند برابر شدن تولید خودرو گفت: برای سر و سامان دادن به وضعیت بازار خودرو، تولید در اسفندماه نسبت به آبان گذشته 154 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 2 خودرو ساز کشور طبق قانون معادل 20 درصد تولیدشان مجوز فروش فوری دارند، گفت: طبق برنامه مکتوب این دو خودروساز تا پایان سال 98 تعهدات خود را به روز خواهند کرد.

وزیر صنعت در برنامه تیتر امشب افزود: بعد از اعمال تحریم ها، در تولید برخی از خودروها با مشکل روبرو شدیم که برای حل مشکل ثبت نام کنندگان 3 راه حل ارائه کردیم.

وی با اشاره به اینکه تولید خودرو حدود 3 برابر شده است، گفت: برخی مواقع خودرو متناسب نداریم که ناچاریم با مشتری مصالحه کنیم و زمانی که امکان تولید خودرو وجود نداشته باشد با جایگزین کردن نوع خودرو، رضایت مشتری را جلب کنیم.

وزیر صنعت با اشاره به 6 پرونده تعزیراتی خودروسازان و پیگیری از سازمان حمایت اجرای تعهدات خود، گفت: کسانی که از اسفند گذشته هنوز خودرو خود مانند "کوئیک" را تحویل نگرفته اند، پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در تولید خودروهای خارجی و تامین قطعات آنها گفت: با کنترل بازار و افزایش تولید، صنعت خودرو نونوار می شود. تا چند ماه قبل نه تولید بود و نه امیدی به تحویل خودرو اما خود ما در اصلاح وضعیت و کنترل گرانی خودرو جدی هستیم.

وی گفت: به دلیل اهمیت صنعت خودروسازی و وضعیت اقتصادی مردم، تولید خودرو و برطرف کردن دغدغه های مردم را پیگیری می کنیم.

رحمانی با اشاره به طرح نوسازی ناوگان تجاری کشور، افزود: 202 هزار خودرو که 19 هزار خودروی آن اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی است با استفاده از 11 هزار میلیارد تومان کمک دولت بازسازی می شود، 20 درصد قیمت خودرو را هم مشتریان پرداخت می‌کنند.

وی در مورد نوسازی ناوگان خودرو عمومی تاکسی ها گفت: تاکنون 90 هزار دستگاه نوسازی شده است. ارز مورد نیاز در حال حاضر با مشکل تامین می شود و دولت به سختی آنها را تامین می کند.

رضا رحمانی درباره بازاریابی شبکه ای گفت: این نوع کسب و کار از گذشته بوده است. حتی برخی از آنها بدون مجوز از وزارت صمت فعالیت می کردند.

وی بازاریابی شبکه ای را نه چندان مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نوع فعالیت‌ها بدون مجوزها قابل اعتماد نیستند و با آنها برخورد خواهد شد.

وی به خریداران خودرو توصیه کرد هر جایی که پیش فروش خودرو انجام می شود از مجوز آن مطلع شوند، حتی در نمایندگان رسمی از حسابی که به آن مبلع قیمت خودرو را پرداخت می‌کنند، مطمئن شوند.

وزیر صنعت تاکید کرد: با تغییر ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی گرانی ایجاد شده است.

وی، افزایش برخورد 25 درصدی تعزیراتی با متخلفان در مقایسه با سال گذشته را نشان از تلاش دولت برای کنترل بازار دانست.

رحمانی یکی از دلایل گرانی ها را دلال ها و دلال بازی اعلام کرد و گفت: 530 هزار انبار ثبت شده وجود دارد که این امکان را می دهد تا در اصلاح توزیع کالا دست دلال بازی کوتاه شود
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین