کد خبر: ۲۰۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تغییرات اقلیمی گفت: با اینکه هنوز کنوانسیون پاریس در مجلس تصویب نشده است اما برای کاهش حدود چهار درصدی آلاینده‌ها اقدام کرده‌ایم.
ناطقان: عیسی کلانتری در دیدار با ادواردو لوپس بوسکتس - سفیر اسپانیا در ایران -  که روز گذشته (۴ شهریور) در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: ما به تنهایی در حال انجام دادن اقدامات مهمی در خصوص آلایندگی کلانشهرها هستیم و ۸۵ درصد از سوخت تولید شده در ایران دارای استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ است.

وی افزود: در روزهای گرم، بنزین و در روزهای سرد گازوئیل از منابع مهم آلایندگی در شهرهای ایران است.

وی به موضوع آتش‌سوزی در جنگل های کشور پرداخت و اظهارکرد: ما در مورد مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها باید از تجربیات کشور اسپانیا و همسایه‌تان  پرتغال استفاده کنیم. یک مشکل دیگر هم دسترسی به جنگل‌ها است که شما این مشکل را ندارید.

کلانتری با انتقاد از عمل نکردن اروپایی‌ها به تعهدات خودشان در حوزه برجام گفت: تحریم‌ها علاوه بر آسیب به زندگی مردم، به محیط زیست هم آسیب جدی می‌زند. همچنین تحریم‌های جدید خودروها می‌تواند باعث ایجاد مشکلات محیط زیستی در کشور شود.

در ادامه این دیدار ادواردو بوسکتس - سفیر اسپانیا در ایران - ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهارکرد : ۳۰ سال قبل من به عنوان دبیر دوم سفارت در ایران کار می کردم. آن زمان در شمال تهران برف‌هایی با ارتفاع دو متر می آمد اما الان دیگر اینچنین نیست و تغییرات اقلیمی در ایران مشهود است.

وی با اشاره به اینکه کشور اسپانیا در خصوص مدیریت منابع آب، در بحران خشکسالی یکی از پیشرفته‌ترین کشورها است، گفت: کشور اسپانیا آمادگی این را دارد که در خصوص مدیریت آب، دوره‌های آموزشی را در داخل و خارج اروپا برگزار کند.

سفیر اسپانیا در ایران افزود: ما آمادگی انتقال تجربیات در خصوص مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها را داریم. هم اکنون نیز چند شرکت اسپانیایی در حوزه‌های محیط زیستی با ایران همکاری دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، بوسکتس به عضویت کشور اسپانیا در گروه موسوم به "جی ۳" اشاره کرد و گفت: اسپانیا علاقه‌مند به حفظ برجام است و در این زمینه تلاش جدی می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین