کد خبر: ۲۰۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز ۴ میلیون و ۸ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۰۶ هزار و ۶۰۰ تومان شده است.
ناطقان: همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار، قیمت طلا و سکه نیز نسبت به روز قبل، کاهش یافته است؛ فعالان بازار می گویند حباب قیمت سکه نسبت به روزهای قبل کاهش چشم گیر داشته و به 40 هزار تومان رسیده است؛ ضمن آنکه تقاضا برای خرید طلا و سکه نیز کم شده است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و  8 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 984 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 73 هزار تومان، قیمت ربع‌سکه یک‌میلیون و 277 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 917 هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای 18عیار هم 406 هزار و 600 تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1537.8 دلار معامله می‌شود.

قیمت طلا که در جلسه گذشته به دلیل نگرانی از بروز رکود در اقتصاد جهانی بیش از یک درصد افزایش یافته بود امروز شاهد کاهش بود اما به دلیل امیدواری نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا و وضعیت آشفته ناشی از جنگ تجاری همچنان در نزدیکی بالاترین رقم بیش از 6 سال گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد کاهش به 1535 دلار و 69 سنت رسید. روز دوشنبه قیمت هر اونس فلز زرد به بالاترین رقم در طی بیش از 6 سال گذشته یعنی 1554 دلار و 56 سنت رسیده بود.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز 0.4 درصد افت داشت و به 1545 دلار و 10 سنت رسید.

عاملی که موجب تضعیف قیمت طلا شده، تقویت ارزش دلار بوده است. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز 0.1 درصد رشد داشت و ارزش سهام در بورس های آسیایی نیز شاهد افزایش نسبی بود.

جان شارما تحلیلگر بازار طلا در بانک ملی استرالیا گفت: «مردم دارند به این نتیجه می رسند که وضعیت اقتصادی خوب نیست و ممکن است رکود و یا به احتمال بیشتر کندی رشد اقتصادی در پیش باشد. این بدان معناست که فدرال رزرو آمریکا برای کاهش بیشتر نرخ بهره دست به کار خواهد شد و این موجب تقویت قیمت طلامی شود.»

موسسات مالی امریکایی شانس کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده میلادی را 91 درصد ارزیابی کرده اند.

شارما همچنین گفت، تا زمانی که جنگ تجاری میان آمریکا و چین ادامه دارد، قیمت طلا تقویت خواهد شد. اما در مقابل اگر نشانه هایی از کاهش تنش تجاری بین دو کشور مشاهده شود، قیمت طلا پایین خواهد آمد.



نوع

قیمت لحظه

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید

4 میلیون و 8 هزار تومان

قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم

3  میلیون و 984 هزار تومان

قیمت نیم سکه بهار آزادی

2 میلیون و 73 هزار تومان

قیمت ربع سکه بهار آزادی

یک میلیون و 277 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

917 هزار تومان

قیمت هر گرم طلای 18 عیار

406 هزار و 600 تومان

قیمت هر گرم طلای 24 عیار

542 هزار و 100 تومان

قیمت هر مثقال طلا نوع

قی یک میلیون و 760 هزار تومان

قیمت هر اونس طلای جهانی

1537.8 دلار

 


منبع: تسنیم
برچسب ها: قیمت ، سکه وطلا ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین