کد خبر: ۲۰۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
برگشت مطالبات معوق علاوه بر بهبود صورت های مالی توان مالي بانك‌ها و موسسات را در پرداخت تسهيلات به مشتریان و بنگاه های اقتصادی کشور افزايش خواهد داد.
ناطقان: عزم بانک سرمایه برای وصول مطالبات معوقپول‌نیوز - یکی از مشکلات و پیامدهای فراروی فعالیت پولی بانک ها و نیز موسسات اعتباری پیداش "مطالبات معوق" است که در حال حاضر وصول مطالبات به عنوان اولویت اصلی در برنامه ها و یکی از مهترین دغدغه مدیران ارشد بانک ها و موسسات اعتباری کشور تبدیل شده است. از این رو بانک سرمایه نیز به مانند 35 بانک و موسسه اعتباری مجاز کشور از این پدیده دور نمانده است.


در این بین دو وظیفه اصلی مدیران بانک تأمين منابع مالی جدید برای بنگاه های توليدی و دوم وصول مطالبات خود از مشتريان بدهکار و مديريت روابط مالی و معاملاتی با گيرندگان تسهيلات است.


برگشت مطالبات معوق علاوه بر بهبود صورت های مالی توان مالي بانك‌ها و موسسات را در پرداخت تسهيلات به مشتریان و بنگاه های اقتصادی کشور افزايش خواهد داد.


بلاشک نتیجه این اقدام افزایش توان مالی و نیز رشد حجم پول در گردش بانک است که نتیجه آن سودآوری را به همراه خواهد داشت.


تیم مدیریتی جدید بانک سرمایه طی چندین ماه گذشته پیگیری مستمر "وصول مطالبات" و بازگشت پول، اموال و سرمایه سپرده گذاران این بانک را در جایگاه نخست برنامه های خود قرار داده است.


تعطیلی چند باجه و یک شعبه ناکارآمد و جابجایی چندین شعبه به منظور کاهش هزینه های اجاره و استقرار در اماکن مناسب به لحاظ اقتصادی، فروش املاک مازاد بانک از طریق مزایده بــه ارزش 865 میلیارد ریال (187 میلیارد ریال در سال 96 و 678 میلیارد ریال در سال 97) و ذخیره مناسب مطالبات غیرجاری به مبلغ 54 هزار میلیارد ریال تنها چند نمونه کوچک از دیگر اقدامات صورت گرفته تیم هدایت کننده بانک سرمایه است.


شفاف سازی صورت های مالی و بازگشایی نماد بانک در فرابورس و برگزاری مجامع سال های 94 ، 95 و 96 بانک یکی دیگر اقدامات تیم جدید هیات مدیره بانک بوده که در برهه خود تاثیرات مثبت مالی و نیز اثر روانی مثبتی در افکار عمومی و به ویژه سهامداران و مشتریان بانک به جای گذاشت.


از سویی دیگر، طی چند سال گذشته، حاشیه ها و مشکلات فراوانی برای این بانک به وجود آمده؛ که رسیدگی به آن جرائم و پرونده ها در دادگاه در صدر خبرهای مثبت و امیدوار کننده رسانه های کشور قرار داشته داشته و دارد.


حذف و کاستن حواشی ایجاد شده از نام و اعتبار بانک سرمایه امری بسیار تاثیرگذار بوده که این مهم از طریق تعاملات سازنده با رسانه های مختلف کشور به خوبی صورت گرفته است.


و اما امروز بانک سرمایه با گذشت زمان به پوست اندازی کامل نزدیک تر شده و امیدوارتر از گذشته و با تکیه بر اعتبار جامعه فرهنگیان کشور شتابان به سوی جایگاه واقعی خود در نزد نظام بانکی و مردم در حال پیش روی‌ست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین