کد خبر: ۲۰۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از سیاست‌ها و تحریم‌های آمریکا درقبال ایران پرداخت و گفت که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران و سایر کشورها به اعتبار دلار در جهان لطمه زده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه  دولتی روابط بین الملل و آکادمی علوم دیپلماتیک، به مناسبت آغاز سال تحصیلی تاکید کرد که مسکو و شرکایش در مذاکرات آستانه هر تلاشی که ممکن باشد را برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه به کار گرفته‌اند.

لاوروف تصریح کرد: علی‌رغم موانعی که به‌طور عمد ایجاد شده‌اند، ما و شرکای‌مان در چارچوب مذاکرات آستانه، یعنی ایران و ترکیه از هیچ تلاشی برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه به گونه‌ای که مورد تائید تمام طرف‌ها باشد، فروگذار نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: تنها یک یا دو اسم هنوز همکاری نکرده‌اند و اگر مانع‌تراشی‌های غرب نبود، کمیته قانون اساسی سوریه می‌توانست اواخر سال گذشته (میلادی) آغاز به کار کند.

وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از سیاست‌ها و تحریم‌های آمریکا درقبال ایران پرداخت و گفت که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران و سایر کشورها به اعتبار دلار در جهان لطمه زده است.

وی افزود: ایران حق دارد طبق توافقات موجود به تجارت با دنیای بیرون ادامه دهد و بیش از هر چیز آنها حق دارند از مسیر فروش نفت خود درآمد کسب کنند.

لاوروف همچنین گفت: اما آمریکا با تحریم‌های خود مانع از خرید نفت از ایران می‌شود و به همین دلیل، کشورها و شرکت‌های بسیاری در شرایطی دشوار قرار گرفته‌اند. این اقدامات واشنگتن علیه ایران و کشورهای دیگر به اعتبار جهانی دلار آسیب زده است.

بنابر این گزارش، دولت آمریکا سال 2018 به‌طور یک جانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و سپس تحریم‌ها علیه این کشور را به‌ویژه در حوزه نفت بازگرداند که سبب شده است بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران، ازجمله ژاپن و کره جنوبی برای ادامه این تعاملات خود با تهران با مشکل مواجه شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین