کد خبر: ۲۰۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
مدیر کل اداره داروی سازمان غذا و دارو فقدان نسخه نویسی الکترونیکی را یکی از معضلات نظام سلامت دانست و گفت: بیمار هنوز به برخی داروهای برند، علاقه دارد و وقتی دارو را در هرجا پیدا نکند باعث می شود بازار سیاه دارویی ایجاد شود.
ناطقان: مهرداد مهرعلیان مدیر کل اداره دارو اظهار داشت: ارز تخصیصی به دارو و تجهیزات پزشکی رقمی بالغ بر ۳ الی ۳.۵ میلیارد است. برای حمایت از تولید داخل مجبوریم واردات داروهایی که در سنوات گذشته وارد می‌شدند و در بازار دارویی موجود بودند، را محدود کنیم. اما برخی از این داروها مشتری های خود را دارند.

وی در خصوص علل ایجاد بازار سیاه دارویی گفت: پزشک به عنوان نسخه نویس این داروها را تجویز می‌کند و بیمار هم تمنای آن دارو را دارد. یعنی بیمار هنوز به برخی داروهای برند، علاقه دارد و وقتی دارو را در هرجا پیدا نکند در نتیجه باعث می شود بازار سیاه دارویی ایجاد شود.

مهرعلیان تاکید کرد:  آنچه نظام سلامتمان امروز از آن رنج می‌برد فقدان نسخه پیچی الکترونیک است.

وی درخصوص داروفروشی در ناصر خسرو توضیح داد: نمی‌گویم ما بازار را رصد نمی‌کنیم. ما بازار دارویی را رصد کردیم که امروز ناصرخسرو کوچک مانده است.

مهرعلیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تصریح کرد: برنامه داریم تا پایان سال ۹۸ در سامانه تیتک، نحوه توزیع دارو از شرکت های پخش به داروخانه ها و در گام دوم از سال ۹۸ به بعد توزیع دارو از داروخانه به مصرف کننده مورد بررسی و رصد قرار گیرد. توصیه میکنم برای اینکه ناصرخسرو را از بین ببریم پزشکان داروی ایرانی را تجویز کنند، داروخانه ها بیماران را به داروهای ایرانی سوق دهند و مردم نیز به داروهای تولید داخل اطمینان کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین