کد خبر: ۲۰۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
رئیس‌جمهور آمریکا:
دونالد ترامپ افزود: همکاری ماکرون را بسیار تحسین می‌کنم اما قرار نیست ما از طریق رئیس‌جمهور فرانسه تعامل کنیم. مردم مستقیم با ما تعامل می‌کنند، لازم نیست به کشور دیگری رجوع کنیم. اگر کمک می‌خواستیم، از ژاپن کمک می‌گرفتیم.
ناطقان: دونالد ترامپ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران که آخرین وضعیت طوفان دوریان را تشریح می کرد در پاسخ به سوالی درباره ایران و اینکه آیا احتمال دارد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با همتای ایرانی خود دیدار کند، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود ایران خیلی تغییر کرده است، از زمانی که وارد کاخ سفید شده است تا کنون ایران به طور باورنکردنی همچون گذشته نیست به گونه ای که در آن زمان به گفته او" پشت حدود 18 نقطه تروریستی در مناطق درگیری بوده است".

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ایران یک کشوری با ظرفیت های فوق العاده است. ما به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم اما باید ببینیم چه می شود.

ترامپ اضافه کرد: ما از رئیس جمهوری مکرون برای تلاش هایش تشکر می کنیم اما اگر کسی خواستار توافق است باید به طور مستقیم با ما معامله کند و نیازی نیست از طریق کشورهای دیگری اقدام شود.

وی از تلاش های آبه شینزو نخست وزیر ژاپن که یکی از خریداران بزرگ نفتی ایران است هم قدردانی کرد و تاکید کرد که اگر کسی خواستار توافق است باید مستقیم با ما توافق کند.

رئیس جمهوری آمریکا به نشست گروه 7 که در فرانسه برگزار شد هم اشاره کرد و گفت: در این نشست همه بر این مساله اتفاق نظر داشتند که ایران هرگز نباید به سلاح اتمی دست یابد.

ترامپ درباره پیشنهاد فرانسوی ها هم گفت: لغو تحریم ها اتفاق نخواهد افتاد. آنها دقیقا خواستار این مساله نبوده اند اما نتیجه یکی بود و این اتفاق نمی افتد.

وی درباره احتمال دیدار با روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم گفت: همه چیز امکان پذیر است. ایرانی ها نیاز دارند که مشکلشان را حل کنند، اگر بخواهند می توانیم در مدت 24 ساعت این مسایل را حل کنیم. با این حال باید ببینیم چه پیش می آید


منبع: انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین