کد خبر: ۲۰۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳
یک متخصص کلیه و مجرای ادراری درباره علل عفونت‌های ادراری شایع در زنان توضیح داد.
ناطقان: زهرا فتوحی متخصص کلیه و مجرای ادرار درباره عفونت ادراری در خانم‌ها  اظهار کرد: این نوع عارضه در ناحیه دستگاه ادراری اتفاق می‌افتد که در خانم‌ها به دلیل کوتاه بودن مجرای خروجی ادرار بسیار شایع‌تراست در واقع دستگاه ادراری وظیفه تولید و دفع ادرار را بر عهده دارد؛ این ناحیه از بدن شامل کلیه‌ها، لوله میزنای، مثانه، میزراه یا پیشابراه می‌شود.


وی افزود: اعضای اصلی سیستم ، کلیه‌ها هستند که در دو طرف بدن قرار گرفته اند که خون را تصفیه کرده و آب و مواد زائد را به شکل ادرار از بدن خارج می کنند.

متخصص کلیه و مجرای ادراری درباره علائم نشانه‌های اصلی این نوع عارضه بیان کرد: این بیماری با سوزش و تکرر ادرار، درد زیر شکم همراه خواهد بود. که این علائم و نشانه‌ها در اثر تحریک مثانه و مجرای خروجی ادرار به وسیله باکتری‌ها ایجاد می‌شود. نشانه‌های دیگری همچون تب و لرز، درد پهلوها، بدحالی ایجاد می‌شود.

او درباره تشخیص زودهنگام این نوع بیماری اظهار کرد:در واقع این نوع عارضه از دسته بیماری‌هایی است که به راحتی می‌توان تشخیص داد؛ علائم و نشانه‌های بارزی دارد که پزشک به راحتی می‌تواند علل بیماری را دریابد.

فتوحی درباره درمان این عارضه بیان کرد: برای درمان این نوع عارضه نباید ادرار را نگه داشت؛  اگر فرد مانع خروج مواد آلوده از بدن شود باعث می‌شود ادرار به میزنای برگردد ومنجر به عفونت دستگاه ادراری شود؛ در آخرمهم‌ترین راه برای درمان تغییر سبک زندگی است.
برچسب ها: عفونت ، خانم ها ، بیماری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین