کد خبر: ۲۰۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
سخنگوی سازمان انرژی اتمی:
بهروز کمالوندی با اشاره به اینکه ایران از اروپاییان قطع امید کرده است، افزود: امیدواریم که اروپایی‌ها به زودی تغییر روش بدهند و اگر چنین نکنند ممکن است ما به نقطه پایان تعهدات فنی نزدیک شویم.
ناطقان: بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با العالم، پیرامون گام سوم کاهش تعهدات برجامی اظهارداشت: عملا ما در حوزه فنی به انتهای کار رسیده‌ایم به جز موضوع فردو و مسائل سوخت مصرف شده چیز دیگری باقی نمی‌ماند.

وی افزود: طرف مقابل متوجه جدیت جمهوری اسلامی ایران شده است از همین رو انتظار ما این است که آن‌ها تردیدهای خود را کنار بگذارند زیرا پیام‌های ما روشن، واضح و قوی هستند و امیدواریم تاثیر لازم را بر طرف مقابل به خصوص اروپاییان بگذارند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ما از اروپاییان قطع امید کردیم اما اروپایی‌ها باید تلاش کنند تا به تعهداتشان عمل کنند زیرا ادامه برجام با این مسیر بی معنا خواهد بود. در هر صورت ما امیدواریم که به زودی تغییر روش بدهند و اگر چنین نکنند ممکن است ما به نقطه پایان تعهدات فنی نزدیک شویم.

کمالوندی در ادامه درباره بازطراحی راکتور آب سنگین اراک بیان داشت: انگلیسی ها در قرارداد آب سنگین اراک کوچر هستند اما قرارداد با چینی ها است که پیشرفت آن بد نبوده است اما ما رضایت کامل نداریم، به نظرم باید بتوانیم با چینی‌ها سرعت ببخشیم اما انگلیسی ها هم در تامین تجهیزات ابراز آمادگی کردند که در این مورد به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی درباره سفر کرونل فروتا مدیرکل موقت آژانس به ایران گفت: نقش آژانس منعکس کننده اقدامات است و طبیعتا در جریان بودند که قرار است گام سوم اجرا شود و در گزارش های آژانس هم مشخص است که ما به تعهدات‌مان پایبند بوده ایم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات ما در صورت پایبندی اروپا به تعهداتش برگشت‌پذیر است.

بهروز کمالوندی دیروز(شنبه) با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور برای آغاز گام سوم ضمن تشریح فعالیت های هسته‌ای کشور اظهار کرد: دشمنان انقلاب که پیشرفت‌های ایران را نمی‌دیدند در حوزه هسته‌ای شروع کردند به کارشکنی. اوج فعالیت های ما غنی سازی بوده است و در حوزه صنعتی در ابعاد مختلف بر اساس اسناد بالادستی توسعه نیروگاه‌های هسته ای و برنامه غنی سازی برای یک میلیون سو طی 15 سال در دستور کار قرار گرفت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین