کد خبر: ۲۰۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
توفند دوریان پس از رسیدن به کانادا موجب قطعی گسترده برق، شکستن درختان و آسیب به ساختمان‌ها و خودروها شد.
ناطقان: توفند «دوریان» در ادامه مسیر خود با درنوردیدن سواحل شرقی کانادا، موجب خسارات گسترده و قطعی برق در مناطقی از این کشور شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ورود این توفند به استان «نوا اسکوشیا» کانادا موجب شکسته شدن درختان، آسیب به تأسیسات ساحلی و تخریب سقف منازل و خودرو‌ها شد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در حساب شخصی توئیتری خود در این باره نوشت: «امنیت کانادایی‌ها اولویت شماره یک ما محسوب می‌شود و آماده کمک‌رسانی به [سواحل] کانادا [در مجاورت] اقیانوس اطلس در برابر این توفند هستند».

«رالف گودیل» وزیر امنیت نیز در حساب شخصی توئیتر خود دولت کانادا قصد دارد از ارتش برای کمک‌رسانی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده کمک بگیرد.

مقامات محلی نیز از ساکنان نواحی ساحلی خواسته‌اند منازل خود را ترک کرده و به مناطق امن پناه ببرند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌بی‌سی»، این توفند موجب قطعی برق در ۸۰ درصد از مناطق این استان شد و زندگی حدود 330 هزار نفر را با اختلال مواجه کرد.

در شهر «هلیفکس» مرکز استان نوا اسکوشیا، یک جرثقیل بزرگ از بالای ساختمانی نیمه کاره بر روی زمین سقوط کرد که طی این حادثه کسی آسیب ندید.


سقوط جرثقیل در شهر هلیفکس کانادا

توفند مهیب و قدرتمند دوریان، روز یکشنبه هفته گذشته و در اوایل صبح به وقت محلی با وزش بادهایی با سرعت ۲۹۷ کیلومتر بر ساعت به عنوان طوفان مخرب «درجه ۵»، جزیره «باهاما» و مجموعه جزایر «کارائیب» را در هم کوبید و با به جا گذاشتن خسارات گسترده به سمت ایالت «فلوریدا» آمریکا حرکت کرد.

نخست‌وزیر باهاما روز شنبه (دیروز) اعلام کرد شمار قربانیان توفند دوریان به ۴۳ نفر رسیده است. این توفند که از هفته گذشته شروع شد بعد از درنوردیدن باهاما، به سمت آمریکا و کانادا رفته است.
منبع: فارس
برچسب ها: دوریان ، کانادا ، توفان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین