کد خبر: ۲۰۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
یک جراح و دندانپزشک گفت: اگر جرم‌گیری در شرایط استاندارد انجام شود، به تمیزی و بهداشت دهان و دندان بسیار کمک می‌کند.
ناطقان: بهزاد غریب‌زاده جراح و دندانپزشک درباره تاثیر جرم‌گیری در ساییدگی دندان‌ها اظهار کرد: جرم‌گیری در ساییدگی دندان‌ها اثری ندارد، مواد رنگ‌بر قوی در جرم‌گیری وجود دارند که این مواد سایش ایجاد می‌کنند، از سوی دیگر وقتی به طور مداوم برس‌ها را به کار می‌بریم، به مرور زمان دندان‌ها ساییده می‌شوند؛ البته این عوامل باعث نمی‌شوند که دندان‌ها را جرم‌گیری نکنیم، زیرا ساییدگی بسیار کم و در حد میکرون است.

بیشتر بخوانید: جرم گیری دندان با یک محلول خانگی!

او بیان کرد: به طور کلی اگر جرم‌گیری در شرایط استاندارد انجام شود، به تمیزی و بهداشت دهان و دندان بسیار کمک می‌کند و هیچ ضرری برای دندان‌ها ندارد.

این جراح و دندانپزشک افزود: اگر روزانه سه بار، هر بار به مدت سه تا چهار دقیقه دندان‌ها مسواک زده شوند، دندان‌ها به جرم‌گیری نیاز ندارند البته باید اصول صحیح مسواک زدن رعایت شود.

ساعت ۲۱/ آیا جرم‌گیری در ساییدگی دندان‌ها موثر است؟
چه نوع مسواکی برای شست‌وشوی دندان‌ها مناسب است؟

غریب‌زاده مسواک زبر را برای شست‌وشوی دندان‌ها مناسب دانست و تاکید کرد: افراد باید مسواک زبر را زیر مقداری آب ولرم یا گرم بگیرند تا کمی نرم شود و سپس برای شست‌وشوی دندان‌ها از آن استفاده کنید. اشخاص همچنین باید فضای بین دندان‌ها و لثه (سالکوس لثه) را به خوبی تمیز کنند، سالکوس لثه محل تجمع میکروب‌هاست.

بیشتر بخوانید: جرم گیری دندان، انجام بدهیم یا نه؟

او تصریح کرد: افراد باید روزانه سه بار، هر بار ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف هر وعده غذایی دندان‌های خود را مسواک کنند تا مقداری از املاح و مواد معدنی موجود در غذا، جذب دندان‌ها شود.

این جراح و دندانپزشک گفت: مواد اسیدی می‌توانند آثار مخربی بر دندان‌ها بگذارند، بنابراین دندان‌ها تخریب و خلل‌های کوچک میکروسکوپی روی دندان‌ها ایجاد می‌شوند.

ساعت ۲۱/ آیا جرم‌گیری در ساییدگی دندان‌ها موثر است؟

غریب‌زاده یادآوری کرد: افراد باید نخ دندان را به طور صحیح به کار ببرند تا به برجستگی‌های لثه فشار وارد نشود، اشخاص همچنین می‌توانند مو‌های مسواک زبر را به شکل عمودی بین شیار‌های دندان وارد کنند تا محل اتصال بین دندان‌ها به خوبی تمیز شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین